Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Dana DIMA, vicepreședinte executiv retail & private banking BCR, le-a împărtășit un mic secret participanților la IQ DIGITAL Summit de la Cluj.

  • Cu peste un deceniu în urmă, a trăit incertitudinea și provocările de antreprenor. Surprinzător, a fost vorba despre un proiect de a lansa o monedă electronică.

Dana DIMA – la IQ DIGITAL SUMMIT Cluj, la care au participat 1265 de spectatori | FOTO: Mihnea RATTE

antreprenoriatul – O lecție de viață

Pentru Dana Dima – care este membru în board-ul BCR – experiența antreprenorială din 2012 a fost „o adevărată lecție de viață”.

Dar despre ce a fost vorba? S-a gândit să pună “on hold” cariera din banking – pe atunci avea deja 15 ani de carieră în segmentul financiar – și să încerce un business pe cont propriu.

▶️ VIZIONEAZĂ momentul aici.

A plecat de la o nevoie pe care o observase și despre care intuia că va deveni trend: România avea nevoie de o monedă electronică. Observația s-a dovedit corectă, doar că proiectul era mult înaintea timpurilor: nici piața, nici investitorii nu erau pregătiți pentru asta.

E un proiect îndrăzneț chiar și azi, darămite acum 10 ani.

Dana Dima este vicepreședinte BCR pentru retail și private banking | Foto: Mihnea Ratte

Nu era prima idee înaintea vizionară pe care Dana încerca să o pună în aplicare: ea povestește că, în 2009-2010, pe vremea când lucra la o altă bancă, a încercat să introducă plățile contactless.

În termeni tehnici, e vorba de protocolul de comunicații NFC – care ne permite să plătim cu cardul prin atingerea POS-ului cu telefonul sau ceasul smart.

Oarecum evident, azi: nu i-a ieșit nici asta așa cum spera. Munca n-a fost însă în zadar. De ce?

▶️ VEZI POVESTEA, aici.

Dana Dima, pe scena Teatrului Național și Operei Naționale Romane din CLUJ

Niciun efort nu e degeaba: ADESEA, rezultatele se văd mai târziu.

Dar niciun demers nu este în van dacă obiectivul este urmărit cu perseverență până la capăt, crede Dana.

După 13 ani de la acea primă tentativă, România și, în mod particular, Clujul ocupă un loc de frunte în Uniunea Europeană, în materie de plăți contactless în transportul în comun. Iată cum era situația în 2021.

▶️ MOMENTUL ÎN FORMAT VIDEO, aici.

Dacă atunci, în 2010-2011, am fi renunțat la idee, probabil că acum plăteam cu cardurile clasice sau cu tichete.

Dana Dima, vicepreședinte BCR

În sesiunea Q&A care a urmat prezentării, moderată de Marian Hurducaș, vicepreședintele BCR a mai spus că principala concluzie la care a ajuns după toate aceste experiențe este nevoia de validare (în proporție de măcar 20%-30%) a oricărei idei, de la bun început.

▶️ IATĂ MOMENTUL, aici.

Niciodată să nu credeți că veți ajunge la 100% adopție pentru o idee. Când vom ajunge la 100%, probabil, viața pe pământ nu va mai exista, pentru că rolul nostru s-a terminat.

Dana Dima, BCR

270 de funcții pentru George, aplicația bcr pentru afaceri

Până la urmă, nici George | BCR nu s-a născut ușor. Puteți vedea aici saga George, relatată chiar de CEO-ul băncii, Sergiu Manea, la IQ DIGITAL Summit Brașov.


“Azi, George are 270 de funcționalități care permit oricui să înființeze singur, de acasă, o firmă”

– spune Dana Dima

# Un fapt interesant: aplicația este dezvoltată într-un hub internațional al Erste din Austria, un loc în care cea mai vorbită limbă străină este… româna!

▶️ Momentul de Q&A moderat de Marian HURDUCAȘ este aici.

▶️ Prezentarea integrală este pe canalul nostru YouTube -> nu uita să te abonezi 😉

Și, apropo de abonare, stați la curent cu noutățile pe care le publicăm constant via IQ DIGITAL Newsletter:

ce este iq digital?

Conceptul  IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.

  • Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. 

| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.

| Parteneri locali de la Cluj sunt: The European Digital Innovation Hub în Transilvania alături de Transilvania IT Cluster, Agro Transilvania Cluster și Cluster Mobilier Transilvan.

| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.

Marian Hurducas

Antreprenor, marketing & content strategist cu peste 15 ani de experiență, fost jurnalist. Co-realizator al show-ului de cultură digitală UPGRADE 100 Live – difuzat lunea de la 7 PM la Radio Guerrilla.

View all posts