Au fost opt episoade, în care nu mai putin de 35 de experți si lideri de opinie cunoscuți din tehnologie s-au întrecut în bune practici si idei pentru a veni în ajutorul IMM-urilor din România.
- O precizare importantă: vorbim doar de finalul sezonului 1 – pentru că proiectul va continua: vom reveni foarte curând cu noutăți aici.
În locul unui eveniment punctual, IQ Digital a fost gândit de echipa Upgrade 100, alături de BCR, într-un format hibrid media, cu un conținut valoros și aplicat problemelor cu care se confruntă antreprenorii din România.
Am combinat un eveniment virtual, cu tehnici și standarde de televiziune, la care am adăugat elemente din cultura Youtube și TikTok atât din punct de vedere al împachetării vizuale cât și al amplificării.
Astfel, distribuția continutului profesional produs de experții din primul sezon s-a făcut ai via postări ale invitaților, experți în domeniile lor, nu doar în social media tradițională – ci mai ales via LinkedIn, newslettere ale companiilor și alte metode folosite până acum mai ales în marketingul B2B.
Evident, un rol important l-au avut și canalele social media ale BCR și ale altor companii partener.
IQ Digital, în cifre:
- Peste 16 milioane de afișări online
- Peste 1,6 milioane utilizatori total reach
- Peste 370.000 de vizualizări ale clipurilor produse în proiect (doar pe YouTube)
- peste 50.000 de telespectatori, cumulat
- peste 30.000 de ascultători radio, cumulat
IQ Digital s-a văzut și pe TV, la DIGI24, televiziune în ale cărei studiouri s-a și filmat proiectul:
Conținutul s-a răspândit de pe website-ul IQdigital.ro în social media, pe YouTube, pe canalele oficiale și personale ale specialiștilor în domeniu și ale mai multor lideri de business din România – iar continutul cu valoare informativă s-a folosit si în cadrul altor producții media radio și online semnate de Upgrade 100.
Discuțiile experților din noul format “expert battle” au ajuns la peste 150.000 de antreprenori și experti interesați de digitalizare.
Mult, putin? Explică Dragos Stanca – fondator Upgrade 100 și expert media cu peste 20 de ani de experiență în domeniu:
“În stilul clasic al comunicatelor care exagerează realitatea am putea afirma fără teama de a fi contrazisi că am atins milioane de români. Nu, nu e cazul: nici nu ne-am propus asta.
O persoană egal minim cinci vizitatori unici, o vizionare Yotube nu inseamnă neapărat că un om din targetul vizat a si vizionat complet acel continut iar ascultătorii radio si telespectatorii tv nu se pot identifica exact ca număr de persoane unice.
Ce putem spune cu siguranță si fără să ne temem că gresim e că avem cel putin 350.000 de români care au auzit de proiectul nostru si că minim 150.000 de oameni au parcurs, efectiv, continutul pe care l-am propus.
Asta inseamnă, practic, având in vedere targetul vizat – si anume IMM-urile locale – că ne-am atins obiectivele: nu există din păcate cu mult peste 500.000 de firme mici si mijlocii active în România iar cifrele seci ne indică faptul că noi am ajuns la aproape 30% dintre acestea, prin această abordare.
Nici un eveniment fizic de acest tip nu ar fi adunat, vreodată, de trei ori capacitatea Arenei Nationale cu un “afis” pe care nu propunem muzică ori divertisment - ci subiecte profesionale complexe - a încheiat el.
De ce “bătălii” ale experților?
Ca-n business, a fost incurajată și competiția: așa a apărut conceptul original EXPERT BATTLE, care a adus ideea “duelului” specific culturii YouTube.
“It takes two to tango”. Deci nu putem vorbi de transformare digitală fără ca statul să “intre-n horă”.
De aceea, în prima serie IQ Digital am vorbit și despre digitalizarea comunităților locale și centrale și despre nevoia “schimbării la față” a administrației.
“Există idei de afaceri, există dorință și antreprenorii trebuie susținuți să se digitalizeze, pentru a crea impact pe întregul lanț de valoare al mediului de business.
Prin proiectul IQ Digital ne propunem să sprijinim IMM-urile și administrațiile locale să afle care sunt cele mai bune soluții pentru transformare sustenabilă, inovație și transfer tehnologic.
Este necesar să ne uităm la verticalele economice cu valoare potențială pentru România si cum putem crea colaborare între companii mari și mici, între companii solide și companii dinamice, între administrații agile și soluții inovatoare.
Rezultatele IQ Digital ne arată că suntem pe drumul cel bun”
a comentat Sergiu Manea, CEO BCR și tech enthusiast.
Digitalizarea comunităților locale – un alt subiect major
“Duelurile” de idei au fost pregătite pe șase domenii cheie pentru antreprenorii care vor să dezvolte un business pe baze digitale solide:
- VÂNZĂRI: Septimiu Pop – SalesBridge, Raluca Tătărușanu – Druid AI și Ciprian Cazacu – easySales
- CONTABILITATE: Mircea Căpățînă – Smartbill, Mario Popescu – Tailent
- HR: Mihai Cepoi – Jobful, Elena Georgescu – TruePeople
- MARKETING: Alexander Stoica Marcu – Product Lead, Krystian Kuta – Sales Manago, Dimitrie Baitanciuc – Brizy
- PROCESE INTERNE: Daniela Apolozan – DocProcess, Bogdan Năforniță – ProFluo, Vlad Cazan – Kfactory
- BUSINESS INTELLIGENCE: Adrian Dragomir – Termene, Ștefan Vrabie – Aggranda, Daniel Nicolae – Innoship
Primul sezon a inclus și o dezbatere pe tema: „Sunt administrațiile locale pregătite pentru o transformare digitală reală?” – la care au participat si experți internaționali, precum Klemens Kimpele (foto, alături de moderatorul Radu Puchiu), CIO al orasului Viena, alături de alți specialisti din România, precum Mihai Jurcă – City Manager al Oradiei sau Andrei Nicoară – expert e-guvernare. Dezbaterea e AICI
Nu a lipsit nici expertiza globală, adusă de cunoscutul expert britanic Warren Knight, autorul cărții Think #Digital First sau de italianul Duccio Vitali de la Alkemy.
IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 pe baza datelor adunate de echipa BCR de la cei peste 100.000 de utilizatori ai aplicatiei George, ca un format hybrid media complex aplicat pe problemele reale cu care se confruntă antreprenorii din România.
Proiectul nu se oprește aici. #VAURMA. Și ce va urma va fi chiar ceva fooooarte interesant… 😉
Rămâi la curent cu ce se întâmplă în proiect, via Newsletterul IQDigital – la care te poți abona AICI.