Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Care sunt limitele automatizării - acest fenomen care schimbă radical modul în care muncim? O întrebare al cărui răspuns încearcă să îl dea Ștefan Vrabie (Aggranda) într-o „bătălie de idei” despre B.I.

_Ștefan Vrabie, Business Development Executive la Aggranda, o companie din industria RPA, are o experiență de aproape 20 de ani în domeniul tehnologiei. Printre altele, a lucrat timp de aproape patru ani ani, pe diverse roluri, în cadrul UiPath.

Parteneri de dezbatere la IQ Digital by George i-au fost Adrian Dragomir, cofondator Termene.ro și Daniel Nicolae, cofondator Innoship.

Ștefan Vrabie, Aggranda, pe scena IQ Digital

FFW | Idei de urmărit: 

Dacă nu aveți suficient timp să parcurgeți întreg episodul disponibil aici, aveți și opțiunea de a parcurge, pe repede înainte, câteva dintre ideile expuse în cadrul prezentării.

Înainte să continui lectura, hai în comunitatea noastră! Abonează-te la Canalul Youtube și / sau la Newsletterul IQ DIGITAL. Te așteptăm!

Roboți software și mașini autonome, reuniți într-o poveste veche de un secol

Tehnologia Robotic Process Autamtion (RPA), adică automatizarea proceselor prin robotizare, a devenit un buzzword și în România, odată cu ascensiunea UiPath, primul unicorn românesc listat pe bursa americană.

Ștefan, care a lucrat aproape 4 ani chiar pentru compania condusă de Daniel Dines, încearcă să explice tehnologia printr-o paralelă cu vehiculele autonome – apărute într-o formă incipientă în urmă cu 100 de ani:

RPA este un autopilot pentru un calculator fizic sau virtual. Preia mouse-ul și tastatura și îl conduce singur.

Ștefan Vrabie, Aggranda
Pentru o scurtă „evadare” culturală puteți vedea aici cum au apărut primele mașini autonome din istorie.
Ștefan Vrabie, Aggranda

Și mai concret, unul dintre roboții dezvoltați de Aggranda (compania pentru care Ștefan lucrează acum) pe platforma UiPath știe să ducă la bun sfârșit următoarele task-uri: Rosy se conectează la Google Ads, descarcă rapoarte, prelucrează informațiile, extrage performanța campaniilor de marketing, generează o factură și o trimite pe email către client.

La modul general, procesele repetitive care pot fi automatizate sunt agregarea de date, actualizările de baze de date, studiile de piață sau diverse sarcini administrative.

Ștefan le recomandă antreprenorilor care au de gând să înceapă „aventura” automatizării să privească acest demers ca pe un proiect dual – și de business, și de IT.

O abordare separată creează frustrări de partea cealaltă. Totodată, el mai crede că și automatizarea are anumite limite: poți robotiza zona tactică a operațiunilor, nu și strategia propriu-zisă a unei companii. Și e bine – recomandă el – ca maximum 80% dintre procese să facă obiectul automatizării.

FFW | Idei de luat acasă:

>>> Înapoi în anii ’20 | 19:52

>>> Ce procese pot fi automatizate | 22:07

>>> Recomandări pentru antreprenori | 23:07

Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL

Hai în comunitatea IQ Digital!

Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100

Ana Moraru

View all posts

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată.