Cum arată și ce conține o prezentare votată de 70% dintre cei care au văzut-o ca fiind “excepțională”, la care se adaugă 20% – “peste așteptări”?
Dacă punem la socoteală și cei 9% care au spus că a fost “conform așteptări” – ajungem la un grad de satisfacție de… 99%. Wow!
▶️ Dacă pare greu de crezut, puteți vedea prezentarea - integral - chiar acum, aici.
Sau puteți citi, în pregătire, câteva dintre idei – într-o selecție pe care v-am pregătit-o mai jos.
Rich MULHOLLAND, supranumit „Antrenorul de strategie”, a susținut la IQ DIGITAL Summit TIMIȘOARA o prezentare explozivă – care i-a adus cele mai multe aprecieri din partea publicului, la finalul evenimentului.
Rich a prezentat, cu mult umor și cu un suport vizual remarcabil, care sunt miturile și greșelile care se tot repetă – inclusiv la evenimente de business, întâlniri în corporații, și cu alte prilejuri de acest tip.
✅ Rezultatele sondajului sunt disponibile AICI. Voturile pentru Rich arată cam așa. Scăzând voturile celor care nu au fost în sală... rezultă că, practic, nu au existat nemulțumiți 😳
Speaker originar din Africa de Sud, autor a trei cărți de strategie de business și fondatorul Missing Link – o companie care îi învață pe oamenii de business să țină prezentări de succes –, Rich a împărțit scena IQ DIGITAL cu alți 20 de vorbitori de calibru – pe care îi puteți vedea în agenda summitului.
a patra revoluție industrială? fugi de-aici!
Ideea de start e că nu are rost să ne lăsăm copleșiți de grija de a găsi MAREA IDEE REVOLUȚIONARĂ.
Mai bine rezolvăm problemele reale din viața de zi cu zi: e mult mai eficient.
Iar Richard ilustrează asta foarte bine printr-o „pățanie” a unor personaje din lumea desenului animat – un puișor, o găinușă și o rățușcă. Dar tâlcul poveștii avem să-l aflăm de-abia la final.
Rich alocă multă energie demontării, cuvânt cu cuvânt, a unui concept formulat de Klaus Schwab, fondatorul World Economic Forum și autorul cărții „A patra revoluție industrială” (2016).
Pe scurt, aflăm că:
Fără să-ți stricăm plăcerea de a urmări înregistrarea prezentării de la început până la final, e de reținut că, în opinia lui Rich, a existat o singură Revoluție Industrială (1750-1800), cea despre care am învățat cu toții la școală – cea cu inventarea motorului cu aburi, producția mecanică etc.
Restul de trei – producția de masă, apariția computerului și inteligența artificială – intră la altă categorie, în opinia sa.
Motivul? Unul simplu.
De altfel, resorturile progresului sunt pe larg descrise în cartea sa „Legacide. Why the Legacy Thinking is the Silent Killer of Innovation”, apărută în urmă cu circa un deceniu.
Inovația nu se petrece atunci când faci ceva nou, ci atunci când…
–> vezi continuarea în materialul video alăturat
Nu mai sunt revoluții industriale. Nu mai e valabilă această variantă. Bun venit în lumea evoluției industriale!
Rich Mulholland, IQ Digital Summit Timișoara
gen z, nu sunteți deloc speciali!
Dacă mai sunt mituri de demontat, un altul ar fi cel legat de caracterul „special” al Generației Z (persoanele născute după 1995).
Toate generațiile au avut o atitudine de frondă, inclusiv generația Baby Boomers (1946 – 1960) din care fac și parte părinții săi – îți amintești de mișcarea Hippie din anii 60?
Rich Mulholland a venit și cu o serie de statistici despre aspirațiile generației Z care, apropo, va reprezenta 20% din forța de muncă a deceniului actual.
Ce își doresc ei, printre altele?
▶️ Vezi explicațiile în momentul despre “teoria generațiilor și de ce e ea greșită”, integral, AICI.
O altă idee pe care speakerul vrea să o sublinieze este că oamenii se schimbă odată cu progresul tehnologic și se adaptează lui, nu noilor generații – ceea ce e, din nou, o falsă credință.
nu e nevoie să fii primul: e suficient să fii mai bun
O altă preconcepție asupra căreia se oprește autorul „LEGACIDE” este aceea că avem convingerea că e important să fim primii, în loc să ne gândim că ar fi mai nimerit să îmbunătățim ceea ce există deja.
Un exemplu simplu: Michael Jackson nu a inventat Moonwalk, dar a fost cel care a executat dansul cel mai bine.
Și încă unul: deși Hi5 era mai popular în România, cei din generațiile X și Y își mai aduc aminte, probabil, de MySpace, rețeaua de socializarea de dinaintea formării Big Tech.
Ei bine, caimacul avea să-l ia Facebook, care a luat naștere cu o jumătate de an mai târziu.
La fel, probabil puțină lume știe că YouTube nu a fost lansat, ci cumpărat în 2006 de Google, de la trei foști angajați PayPal, care lansaseră ideea (cu succes, spre deosebire de încercarea eșuată numită Google Video).
Nu în ultimul rând, termenul „industrial” e nepotrivit într-un moment în care inteligența artificială se află într-o „competiție” intensă cu inteligența umană – spune Rich.
Pe baza unei teorii a lui Tim Urban (apropo, e de urmărit un Ted Talk al său despre arta procrastinării), care susține că victoria totală a A.I. e o chestiune de “când”, nu de “dacă”.
Iar marele avantaj al inteligenței artificiale e că toate device-urile inteligente vor fi interconectate, iar descoperirea unuia va fi împărtășită cu celelalte mașinării, instant.
Și, acum, să facem un exercițiu de gândire inversă: s-ar putea să asistăm la o revoluție, dar aceasta nu e în niciun caz industrială.
E mult mai mult de atât, spune speakerul IQ DIGITAL.
-> explicația, în fragmentul video —
ar trebui să ne fie frică?
Categoric, nu – spune Rich Mulholland.
Oamenii au mai trecut, în istoria umanității, prin momente ca acesta, când s-au temut că mașinile le vor fura joburile – știi cine au fost ludiții?
Mai degrabă, trebuie să luăm exemplul peștilor africani de noroi.
Sau pe cel al Gloriei Gaynor, mai în glumă, mai în serios, „unul dintre cei mai mari filosofi ai generației sale”, care exclama cu 45 de ani în urmă: „I Will Survive!”
Și, pentru a supraviețui, trebuie să ne răspundem la două întrebări:
1) Cum rămânem relevanți în noul context?
2) Și, totodată, cum ne putem menține conexiunile umane?
Dacă vei urmări întreaga sa prezentare, vei descoperi cum a rezolvat cea de-a două problemă Zombie, câinele lui Rich.
👋🏻 SUGESTIE: Poate, cea mai bună lectură despre supraviețuire în sensul adevărat al cuvântului este celebra carte a lui Viktor Frankl, „Omul în căutarea sensului vieții”.
Cât despre relevanță, și companiile mari, și cele mici fac marea greșeală că tind să-și inverseze rolurile: corporațiile se străduiesc să inoveze, iar startup-urile se chinuie să scaleze.
Soluția e, însă, să se întrepătrundă precum Yin și Yang, spune Rich.
marea „minciună” a lui confucius
Și, dacă tot am ajuns la filosofia orientală, Rich se consideră mințit de Confucius atunci când acesta a spus: „Fă ceea ce îți place și nu vei mai munci nicio zi din viață!”.
Dacă aș fi făcut toată ziua doar ce îmi place, aș fi ajuns să…
-> vezi continuarea amuzantă, în video
spune Richard Mulholland
Richard vine tot cu un exemplu personal.
În tinerețe a fost tehnician de lumini la o mare companie (Gearhouse) care a însoțit turneele unor staruri rock, precum Bon Jovi sau Whitney Houston.
Având în vedere că businessul nu funcționa tot anul, i-a venit ideea să transforme evenimentele plictisitoare ale corporațiilor în veritabile concerte rock, cu echipamentele de scenă pe care deja le aveau.
-> Ideea e detaliată în video-ul alăturat.
Ulterior, s-a desprins și a pus bazele Missing Link, companie care îi învață pe lideri cum să comunice eficient cu publicul.
Sesiune Q&A – cu Smaranda HEROIU
Richard a răspuns, după prezentare, întrebărilor (deloc puține) venite din public, într-o sesiune Q&A moderată de Smaranda Heroiu – director executiv al UPGRADE 100.
Iată câteva dintre ele:
>> Care sunt pericolele?
▶️ Vezi răspunsul AICI.
>> Ce lideri autentici avem de urmat?
▶️ Vezi răspunsul AICI.
>> Cum ne pregătim copiii pentru marea transformare din jurul nostru?
▶️ Vezi răspunsul AICI.
>> Ce așteptări aveți pentru următorii zece ani?
▶️ Vezi răspunsul AICI.
>> A rămâne irelevant – cea mai mare frică?
▶️ Vezi răspunsul AICI.
CE E IQ DIGITAL?
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.
- Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România.
| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.
| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România