Asta crede Elena Georgescu, liderul TruePeople HR, într-o „bătălie de idei” despre digitalizarea departamentului de HR, moderată de Marian Hurducaș.
_Elena Georgescu este fondatoarea și Directoarea Generală a TruePeople HR, companie românească care de anul trecut a devenit partener al Catenon, furnizor global de servicii de executive search. Profilul complet al Elenei aici.
Partener de „confruntare” cordială la IQ Digital by George i-a fost Mihai Cepoi, fondator și CEO Jobful.
În loc de intro
Poate cea mai bună dovadă a faptului că piața muncii a devenit o cu totul altă lume față de cea cu care ne obișnuisem acum trei-patru ani este exodul de personal – de proporții istorice – care mătură Statele Unite. Iar „The Great Resignation” nu este doar despre goana după job-uri mai bine plătite și un program de lucru flexibil.
Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL
FFW | Idei de urmărit:
Fără vreo intenție didactică, vă propunem mai jos câteva dintre observațiile și recomandările Elenei. Dacă aveți timp pentru toată prezentarea, o puteți vedea aici. Dacă nu aveți timp acum, ar merita să o salvați la bookmarks.
Lipsa de încredere dintre angajați și angajatori este una dintre marile probleme cu care se confruntă piața muncii astăzi. De fapt, e vorba de suspiciunea (de ambele părți) că nu toate informațiile importante sunt puse pe masă.
O cauză ar putea fi schimbarea de generații, odată ce milenialii au ajuns „la putere”. Elena notează că aceștia au devenit dominanți și în zona de consum – sunt studii care arată că până în 2025, 70% dintre consumatori vor aparține acestei generații.
Context: dacă vrei să afli mai multe despre mileniali - tineri născuți între 1980 și 1995 - poți consulta asta
Brandul de angajator nu prea mai cântărește atât de mult în logica recrutării.
Concret, companiile mari, cu tradiție, nu mai sunt neapărat prima opțiune a candidaților. Așa se explică faptul că startup-urile tehnologice dislocă specialiști din multinaționale.
Continuând paralela de mai sus, nici încrederea în publicitatea convențională nu mai este ce a fost odată, pentru că acum milenialii pun mai mult preț pe părerile unui influencer decât pe „povestea” vândută de un spot video clasic, de exemplu.
În aceeași logică, nu e de mirare că așteptările angajaților privind onestitatea angajatorului au crescut semnificativ. Asta înseamnă că un candidat care aplică pentru un job vrea ca organizația în care va lucra să îi ofere oportunități de învățare și să-i permită un echilibru rezonabil între viața profesională și cea personală. Nu în ultimul rând, nu vrea ca managementul să-l privească drept o simplă „resursă umană”.
În recrutarea tradițională, companiile se plâng că nu găsesc candidați și există candidați care nu își găsesc job-uri.
Elena Goergescu
Recrutează digital și nu vei regreta!
Elena Georgescu susține că digitalizarea recrutării rezolvă în primul rând problema încrederii, prin transparentizarea procesului.
Candidații nu mai pot suspecta agenția de recrutare că îi reprezintă suficient de bine (sunt situații în care, indiferent de locul în care trăiesc, pot susține un interviu video cu potențialul angajator), iar companiile nu mai au senzația că pierd timp și resurse într-o căutare cu rezultat incert.
Clienții-companii pot vedea în orice moment statusul procesului: numărul persoanelor contactate de agenția de headhunting, feedback-ul candidaților sau nivelul salariilor din piață pentru posturi similare.
În plus, agențiile care caută talente cu mijloace digitale pot găsi acul în carul cu fân, în sensul că se îndreaptă fix către acele comunități de unde ar putea apărea candidatul ideal, iar terenul lor de joacă este întreaga planetă. Pe de altă parte, bazele de date tradiționale funcționează din ce în ce mai puțin, remarcă Elena Georgescu.
Iar șansele ca procesul recrutării să fie blocat pe ultima sută de metri, într-o multinațională cu o structură decizională încâlcită, scad dramatic.
Prin simplificarea și transparentizarea procesului de recrutare, prin intermediul tehnologiei, companiile reduc investițiile de marketing în employer branding. Candidații cărora li se refuză jobul, precum și cei care refuză angajatorul vor rămâne – cel puțin teoretic – cu o experiență plăcută, la sfârșitul procesului. În cazul primilor, (poate) nu vor mai pleca cu gustul amar că au fost neîndreptățiți.
Power back
Elenei Georgescu îi place să spună că, prin utilizarea unei platforme inteligente de recrutare precum Smapick (o soluție a companiei pe care o conduce, TruePeople HR), clienții-companii redobândesc „puterea” în cadrul procesului.
Marea lor spaimă din epoca pre-digitală era că așteptau, în medie, 4 săptămâni, legați la ochi, fără nicio garanție că vor găsi chiar ce le trebuie.
FFW | Idei importante de urmărit:
Dacă nu ai timp pentru toată prezentarea, iată și câteva trimiteri directe spre momente-cheie -> click pe time code și ajungi direct la acel fragment, via Youtube:
>> Provocări pe piața muncii. | 18:41
>> Beneficii aduse de recrutarea digitală: | 30:01
>> Concluzii și recomandări. | 35:38
Hai în comunitatea IQ Digital!
Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100.