Episodul îi are drept protagoniști pe Adrian Dragomir, cofondator Termene.ro, Daniel Nicolae, cofondator și Managing Partner la Innoship și pe Ștefan Vrabie, Business Development Executive la Aggranda. Moderatorul – cu care v-ați obișnuit deja – este Marian Hurducaș.
INVITAȚII EDIȚIEI, CĂRȚI DE VIZITĂ
_Adrian Dragomir este cofondator Termene.ro, o platformă de business intelligence utilizată de 120.000 de companii din România.
_Daniel Nicolae este cofondator și Managing Partner la Innoship, o platformă care reduce costurile de livrare ale magazinelor online. Înainte de a deveni antreprenor, a lucrat peste un deceniu în cadrul grupului Orange.
_Ștefan Vrabie, Business Development Executive la Aggranda, o companie din industria RPA, are o experiență de aproape 20 de ani în domeniul tehnologiei. Printre altele, a lucrat timp de aproape patru ani ani, pe diverse roluri, în cadrul UiPath.
FFW > Idei de urmărit în acest episod, parte din seria IQ Digital:
Cel mai probabil, de „intelligence” ați auzit în emisiuni sau documentare despre serviciile secrete, cu sensul larg de informație relevantă despre adversar.
Business intelligence nu are legătură cu serviciile, dar un pericol tot apare în discuție: e vorba despre ce se întâmplă atunci când nu cunoști sau nu știi să interpretezi informații esențiale despre businessul tău, despre piață și despre competitori.
O definiție a business intelligence puteți citi aici.
Informații esențiale, dincolo de clasicii indicatorii financiari, pot fi date legate de calitatea serviciilor furnizate de către parteneri sau, bunăoară, costul muncii manuale care poate face obiectul automatizării raportat la valoarea adăugată.
Cash flow-ul, biblia antreprenorului
De exemplu, Adrian Dragomir de la platforma Termene.ro – una dintre cele mai frecventate surse de informații financiare despre competiție – e de părere că societățile comerciale nu dau faliment din lipsă de vânzări sau de profit, ci pentru că au probleme de cash flow (flux de numerar).
În opinia sa, cash flow-ul ar trebui să devină un fel de biblie a antreprenorilor. De altfel, marea lor majoritate spun că urmăresc acest indicator, însă prea puțini lucrează cu proiecții amănunțite (grafice) privind diferența dintre încasări și cheltuieli.
Dragomir spune că există și situații când managementul dispune de toate informațiile importante, însă le „ambalează” într-un fel în care să arate bine, deși, fundamental, lucrurile nu sunt neapărat în ordine.
Un alt lucru la care platforme precum Termene.ro sunt esențiale e studiul în timp real al competiției.
Găsești în platformă date despre acționari, procesele în care sunt implicați, situația financiară a companiilor – și alte date importante care te pot ajuta, de exemplu, să înțelegi dacă ai în fața la un partener serios sau… doar un bun vânzător 😉
Toți pentru unul și unul pentru toți
Pe de altă, parte, există domenii în care pentru a fi eficient, degeaba ai date, dacă acestea nu ating o masă critică. Iar comerțul online este un exemplu în acest sens.
Daniel Nicolae, cofondator Innoship, le vinde micilor comercianți accesul pe o platformă unde – prin forța comunității – au acces la mult mai multe date relevante decât dacă s-ar baza exclusiv pe propriile informații.
Mai concret, retailerii de talie mare – eMag este un exemplu – pot înțelege foarte bine comportamentul curierilor, partenerii lor esențiali, pentru că generează milioane de comenzi.
Numai retailerii cu peste un milion de comenzi pe lună pot înțelege cum performează fiecare curier, în fiecare zonă în parte.
Daniel Nicolae, Innoship
Platforme precum Innoship încearcă, prin machine learning, să optimizeze această relație dintre retaileri și curieri.
Roboții software din platformă analizează harta punctelor de livrare și „comportamentul” curierilor dintr-o anumită arie geografică și îi oferă retailerului cea mai bună soluție din punct de vedere al costurilor și timing-ului.
Pe platforma lui Daniel au venit 120 de retaileri care înglobează un milion de tranzacții pe lună.
Automatizarea nu poate ține loc de strategie
Evident, e bine să folosim cât mai multe date și să automatizăm cât de multe procese posibil, însă aceste demersuri au și nișe limite, observă Ștefan Vrabie de la Aggranda.
Roboții software care învață procesele repetitive pot face multe… dar nu pot gândi și strategia companiei.
Iar antreprenorii care presupun că automatizarea proceselor ar fi un cost inutil ar fi bine să știe că, în 90% dintre cazuri, recuperarea investiției în proiectele de RPA (Robotic Process Automation) se recuperează în mai puțin de șase luni, după cum remarcă la final de episod, același Ștefan Vrabie.
Și, deloc surprinzător, implementarea în sine durează mai puțin decât întreg procesul birocratic de aprobare.
FFW | Idei și informații de luat acasă:
>>> Ecosistemul de business românesc, în cifre | 9:28
>>> Datele generate în comunitate ajută la nivel individual | 18:49
>>> Înapoi în anii ’20 | 19:52
>>> Concluzii de etapă | 24.09
Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL
Hai în comunitatea IQ Digital!
Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100.