Dacă te numeri printre cei nostalgici, care regretă presupuse vremuri când România exporta pentru toată planeta, uite o informație care ar trebui să te ajute:
Dacia produce azi o mașină nouă la fiecare 55 de secunde!
Înarmat cu această informație, poți să îți întrebi părinții cam cât așteptau să fie gata o Dacie nouă în comunism – asta ca să-ți faci o idee despre cât de “cool” era pe atunci 😉
Dar dacă te numeri printre cei pasionați de industria automotive și vrei să înțelegi în ce direcție merge domeniul acesta în România, te așteptăm luni, 3 noiembrie, la IQ DIGITAL Summit, care va fi organizat la Sala Filarmonicii din Pitești.
AGENDA COMPLETĂ ȘI DETALII DESPRE ACCESUL GRATUIT, AICI
Vei afla de la Ionuț Mărgescu, Head of Digital HUB Renault România, și de la Adorian Ciubuc, IT Project Manager la HORSE România, în ce direcție evoluează tehnologia de producție pentru automobile, motoare și cutii de viteze.
- Dezbaterea va fi moderată de Marian Hurducaș. Poate vom afla câte ceva și din culisele lansării celui mai curajos concept propus recent de DACIA:
Dar, înainte de a intra în detalii, un scurt reminder:
Poți rezerva un loc la IQ Digital Summit Pitești prin acest formular:
Accesul în sala Filarmonicii din Pitești se face pe baza unei preselecții. Completează azi formularul – locurile sunt limitate!
Dacia, motorul unei industrii care ne aduce 13% din PIB
Uzina Dacia din România are un ritm care poate părea incredibil: o dată la 55 de secunde, o nouă mașină părăsește linia de montaj.
Este unul dintre cele mai performante fluxuri industriale din Europa de Est — o uzină integrată complet, de la presaj și vopsitorie până la asamblare și logistică, care a ajuns să funcționeze ca un mecanism perfect sincronizat cu cererea din toată Europa.
Iar cererea continuă să fie mare:
- În 2024, Sandero a vândut 309.392 unităţi în Europa, o creştere de +14,5 % faţă de 2023
- În 2024 este modelul cel mai vândut din Europa, pentru prima dată.
- În anii anteriori (2017-2023), Sandero a fost constant în top-3 al vânzărilor de modele auto din Europa.
În aprilie 2025, Mioveniul a bifat o bornă istorică: vehiculul cu numărul 8.000.000: un Bigster Journey Indigo Blue.
Într-o țară în care industria auto generează peste 13% din PIB, Dacia rămâne un jucător-cheie în economia națională.
Ce se produce azi la Mioveni?
În prezent, pe liniile de producție se află Dusterul de generația a treia, construit pe platforma CMF-B, comună cu Renault și Nissan.
Este primul Duster proiectat integral pentru electrificare, disponibil în variante Mild-Hybrid 48V, Hybrid 140 și ECO-G (GPL).
Tot aici a început și producția Bigster-ului, SUV-ul de segment superior care marchează noul vârf de gamă Dacia.

„Dacia Bigster. Cel mai mare și cel mai dotat model Dacia din istorie. SUV compact sau SUV de segment C, un teren accidentat, pun intended, unde toate mărcile joacă tare, la rupere, fiindcă aici merge o bucată mare din banii europenilor”
- spune jurnalistul Tudor Rus în Autocritica, după un test drive din 2025 cu Dacia Bigster Hybrid 155 Journey.
Astăzi, uzina funcționează la un ritm impresionant — produce aproape 1.300 de mașini pe zi, dintre care peste 86% merg la export, în piețe precum Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
Dacia prinde viteză spre era dominată de A.I.

Dacia Mioveni a trecut în ultimii ani printr-un intens proces de modernizare.
Platforma CMF-B permite reducerea masei mașinilor, creșterea siguranței și integrarea sistemelor ADAS, impuse de reglementările europene.
În același timp, uzina a fost automatizată treptat: roboți în secțiile de sudură și vopsitorie, monitorizare digitală în timp real și software de optimizare a fluxului logistic.
Sub denumirea internă „Industrial Excellence System”, Renault Group descrie Mioveniul ca un exemplu de fabrică sincronizată digital cu cererea globală.
Dacia în perioada 2018–2025:
- 2018: aproximativ 335.000 de mașini produse la Mioveni – cel mai bun an de dinaintea pandemiei.
- 2020: scădere bruscă la ~260.000 de unități, în contextul crizei cauzate de COVID.
- 2022–2023: relansare, cu peste 320.000 de vehicule anual.
- 2024: record național pentru industria auto românească – 560.000 de mașini fabricate în țară, dintre care 309.432 la Dacia.
- 2025: uzina depășește numărul de 8 milioane de vehicule fabricate de la inaugurare și intră în era Bigster.
Cu peste 14.000 de angajați direcți și zeci de mii în rețeaua de furnizori, Dacia Mioveni rămâne cel mai mare angajator privat din sudul țării și principalul exportator român.

Pe scena IQ Digital Summit de la Pitești, Ionuț Mărgescu (foto) – cel care conduce Digital Hub Renault în România – ne va vorbi despre “Industry Metavers” – un concept fascinant pentru oricine e preocupat de noile tehnologii.
Ce este HORSE și de ce este esențial pentru Mioveni?

În timp ce Dacia își accelerează tranziția către modele hibride și electrice, un alt actor esențial al industriei auto care are legături cu România este Horse.
Compania Horse va participa, de asemenea, la IQ DIGITAL Summit Pitești, pentru ca publicul să poată avea o imagine de 360 de grade a importanței pe care o joacă regiunea în industria globală de profil.
Creată în 2023 de Renault Group, compania Horse reunește toate activitățile legate de motoare termice și hibride ale grupului, într-o structură separată de cea dedicată vehiculelor electrice – numită Ampere.
Moștenirea DACIA contribuie la succesul HORSE România
La Mioveni, Horse România a preluat în mare parte fosta uzină mecanică și de șasiuri Dacia.
Aici, peste 3.500 de angajați produc motoare, cutii de viteze și componente mecanice pentru întreaga alianță Renault–Nissan–Mitsubishi, dar și pentru potențiali clienți externi.
Printre produsele care ies zilnic din uzina Horse Mioveni se numără:
- Motoarele TCe și SCe, care echipează Duster, Sandero și Jogger;
- Componente pentru sisteme hybrid și mild-hybrid, compatibile cu platforma CMF-B;
- Cutii de viteze manuale și piese de transmisie.
Cronologia principalelor momente din istoria uzinelor de motoare și cutii de viteze de la Mioveni:
- 1971: Începe producția de motoare și cutii de viteze din seria C.
- 1999: Grupul Renault achiziționează 51% din acțiunile Dacia, devenind acționar majoritar.
- 2000: Lansarea producției motorului E7J.
- 2001: Începe producția cutiei de viteze din seria JHx.
- 2003: Se lansează producția motorului F8Q.
- 2004: Motorul K7x intră pe linia de fabricație.
- 2006: Se înființează Renault Mécanique Roumanie (RMR) SRL.
- 2008: Prima cutie de viteze TL4 iese de pe linia de asamblare RMR.
- 2010: Începe producția primei cutii de viteze pentru vehicule 4×4 – TL8 – împreună cu modulul de transfer frontal.
- 2012: Se realizează prima turnare de bloc motor din aluminiu folosind tehnologia HPDC (High-Pressure Die Casting).
- 2012: Începe producția motorului HR09.
- 2015: Se atinge pragul de 500.000 de motoare din familia HRxx.
- 2016: Se produce cutia de viteze JHx cu numărul 3.000.000.
- 2018: Lansarea producției motorului HR10.
- 2018: Se finalizează linia completă pentru transmisii 4×4, odată cu omologarea pentru producția unității finale de transmisie R145.
- 2020: Praguri record: 4.000.000 de cutii de viteze Tx26 și 2.500.000 de motoare HRxx produse; lansarea motorului HR10 Euro 6 D Full.
- 2022: Se atinge producția cumulată de 3.000.000 de motoare HRxx și 5.000.000 de blocuri motor turnate.
- 2023: La 1 iulie, uzina de motoare și cutii de viteze din Mioveni devine parte a companiei HORSE.
Pe scena IQ Digital Summit de la Pitești, compania HORSE va fi reprezentată de Adorian Ciubuc, alături de care vom descoperi rolul tehnologiei și al specialiștilor argeșeni în acest proces.

- Mai multe despre invitat puteți citi în biografia sa de pe site-ul IQ Digital, aici.
LUNI, 3 NOIEMBRIE, la Filarmonica din Pitești, cei doi experți prezentați mai sus vor urca pe scena IQ Digital Summit – alături de mulți alți invitați.
👉 Agenda completă și link înscrieri, aici
ℹ️ Ce este IQ Digital?
IQ Digital susține transformarea digitală a companiilor, a mediului academic, a administrației locale și a comunităților din România prin know-how avansat, oportunități de networking și evenimente dedicate.
Este un concept creat de Upgrade 100 și George – Inovație BCR.
Edge Institute este partener al secțiunii Digitalination.
📲 Toate materialele complete și clipurile video sunt disponibile pe iqdigital.ro
📩 Abonează-te la newsletterul nostru aici: iqdigital.ro/abonare

Comentează