Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Paul Roetzer, fondator al Marketing AI Institute, oferă un ghid explicativ, practic, legat de o dilemă majoră:

Cum să ne raportăm la provocarea majoră prin care trece lumea o dată cu explozia A.I.?

După cum scriam aici, prezentarea expertului și scriitorului american de la IQ DIGITAL Summit CLUJ a fost cea mai apreciată la această ediție: 92.2% voturi “peste așteptări” + “excelent”.

▶️ Vă invităm să descoperiți de ce. Iată un fragment [integral, numai pentru abonați – detalii, mai jos].

Inteligența artificială, peste 70 de ani de istorie

Paul Roetzer explică în fața a peste 1.250 de oameni ce oportunități aduce A.I. | FOTO: Mihnea Ratte

Paul Roetzer a insistat pe importanța A.I. în industria de marketing și comunicare cu mult înainte ca subiectul să fie pe buzele tuturor.

Din 2016 – anul în care a înființat Marketing A.I. Institute – până în 2022, a depus mari eforturi pentru a-i convinge pe liderii de business că A.I. e vitală pentru companiile lor.

Din 30 noiembrie 2022, ziua în care OpenAI a lansat ChatGPT, munca sa e mult mai ușoară: un concept a căpătat brusc o reprezentare palpabilă.

Primul program A.I. funcțional a fost scris în 1951 de Christopher Strachey – ulterior director al Grupului de Cercetare în Programare de la Universitatea Oxford.

Sursa: Encycopedia Britannica

De fapt, spune Paul Roetzer, la inteligența artificială se lucrează de peste șapte decenii și face parte din viețile noastre de multă vreme: Netflix ne spune la ce filme să ne uităm, iar Spotify ne „ghicește” preferințele muzicale.

Înainte de ChatGPT, existau sute de instrumente de inteligență artificială generativă.

Azi, sunt deja mii de astfel de instrumente, iar până la sfârșitul anului vor fi în jur de 10.000, crede Roetzer, care e și autor a trei cărți importante pentru industria de marketing și comunicare,

Însuși Sam Altman, CEO-ul OpenAI, a profețit îndelung puterile A.I., fără să fie luat în seamă. Iată o dovadă de pe blogul său, din 2021.

Acum, problema este de o cu totul altă natură: viteza cu care evoluează lucrurile este amețitoare.

Paul povestește că, în timpul unui zbor din Cleveland (orașul în care locuiește) până în California, s-au întâmplat atât de multe în A.I., încât a fost nevoit să schimbe radical prezentarea pe care urma să o țină a doua zi.

„În doar patru ore de zbor către coasta de Vest au apărut știri cât pentru 10 ani. Așa arată curba exponențială a A.I.. Am aterizat și a trebuit să rescriu prezentarea”


Paul Roetzer, Marketing A.I. Institute

O altă tendință notabilă este că A.I. intră în business și tot mai multe companii mari integrează inteligența artificială în tehnologiile lor HubSpot, Salesforce, Google sau Microsoft.

În acest context, în viziunea lui Paul crede că urmează să apară o nouă generație de profesioniști și de lideri. Acest fapt nu va avea neapărat legătură cu vârsta biologică, ci mai degrabă cu capacitatea de a accepta că aceasta este unica direcție.  

Dar ce e inteligența artificială, de fapt?

Ca om al literelor (căci e absolvent de jurnalism al Universității din Ohio), Paul a căutat mult timp o definiție a inteligenței artificiale pe înțelesul tuturor.

Cea care l-a convins este formularea simplă a lui Demis Hassabis, fondatorul DeepMind, companie preluată de Google în 2014, pare să-l fi convins.

A.I. este știința de a face mașinile inteligente.

Demis Hassabis, CEO Google DeepMind

Continuând explicația, prin deep learning (detalii aici despre ce înseamnă) mașina (hardware + software) dobândește calități aproape umane, în sensul că învață să anticipeze răspunsurile pe care le dă, ceea ce o face să pară că gândește, raționează și creează.

Paul Roetzer a fost primul speaker care a urcat pe scena IQ DIGITAL Summit | Foto: Mihnea Ratte

Creativitatea – atuul pe care noi, oamenii, credeam că nu-l putem pierde în competiția cu roboții – este deja parte din universul A.I., iar pentru asta trebuie doar să ne uităm la modul în care a evoluat Runway, o aplicație care știe să creeze filme în toată regula, doar pe baza unor indicații scrise.

O versiune anterioară le cerea utilizatorilor sugestii suplimentare – imagini, mai concret.  

Aceste instrumente de inteligență artificială își dublează performanța la fiecare 12 luni. De aceea, e foarte greu să ne imaginăm cum arată viitorul în marketing și business – nu putem cuprinde cu mintea cât de repede progresează această tehnologie.

Paul Roetzer, Marketing A.I. Institute

Paul Roetzer a mai susținut pe scena IQ DIGITAL SUMMIT CLUJ că A.I. nu va înlocui omul – ci că îi va deveni mână dreaptă.

5 pași de urmat pentru a începe adopția a.i.

Paul Roetzer explică audienței ce trebuie să facă pentru a înceape adopția A.I. | Foto: Mihnea Ratte
  • Informează-te. Educația și înțelegerea sunt esențiale. Doar așa nu-ți va mai fi frică de A.I.
  • Creează un grup de lucru pentru implementarea A.I. în compania ta
  • Creionează politici și principii legate de A.I.
  • Imaginează-ți cum îți va schimba A.I. organizația într-un an
  • Desenează un road map pentru A.I.

În fond, orice nouă tehnologie creează reticență, însă respingerea ei categorică e o mișcare mult prea riscantă.

NU RATA DEZBATEREA DESPRE VIITORUL INFLUENȚAT DE A.I.!

Paul Roetzer a fost primul dintr-o serie de speakeri care au urcat pe scenă la IQ DIGITAL Summit Cluj – cel mai mare eveniment de până acum cu acest format.

În sala Teatrului Național și a Operei Naționale au fost prezenți, de-a lungul zilei, 1.265 de oameni, dintr-un total de peste 2.000 înscriși.

Printre cei peste 20 de vorbitori – tot un număr-record – s-au numărat Martin Ford (autor de best seller și futurolog), Olivia Gambelin („tech ethicist”) și Bogdan Putinică (șeful Microsoft pentru România și Republica Moldova).

▶️ Aici poți urmări dezbaterea “A.I. – ALLY OR ENEMY?” moderată de Smaranda Heroiu – la care a luat parte și Paul Roetzer.

Vor urma și multe altele – așa că te așteptăm în comunitate să afli primul când publicăm materiale noi. E simplu, abonează-te!

HAI ÎN COMUNITATEA IQ DIGITAL SĂ VEZI MATERIALUL INTEGRAL!

Dacă nu ești membru, te poți înscrie instant, via email:

După abonare vei primi pe loc o parolă pentru conținutul exclusiv, destinat membrilor. Tot ce ai de făcut e să îi dai copy/paste în câmpul Password de mai jos și să te bucuri apoi de materialul integral!

ce este iq digital?

Scena și audiența IQ DIGITAL Summit – eveniment care a adunat peste 1250 de oameni

Conceptul  IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.

  • Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. 

| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.

| Parteneri locali de la Cluj sunt: The European Digital Innovation Hub în Transilvania alături de Transilvania IT Cluster, Agro Transilvania Cluster și Cluster Mobilier Transilvan.

| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România

Marian Hurducas

Antreprenor, marketing & content strategist cu peste 15 ani de experiență, fost jurnalist. Co-realizator al show-ului de cultură digitală UPGRADE 100 Live – difuzat lunea de la 7 PM la Radio Guerrilla.

View all posts