Mai există vreun domeniu în care inteligența artificială să nu fie buzzword-ul momentului?
Pe bună dreptate… nu prea. Iar Paul ROETZER, autor, antreprenor și speaker american, ne anunță că până și orgolioșii oameni de marketing sunt nevoiți să se facă frați cu “necuratul” AI până vor trece puntea. Ce dincolo de ea? Greu de spus dar nu imposibil de imaginat!
CUM SCHIMBĂ INTELIGENȚA ARTIFICIALĂ MARKETINGUL SI STRATEGIILE DE COMUNICARE?
Fondator și CEO al Marketing AI Institute și al agenției Ready North – primul partener al HubSpot, Paul este unul dintre speakerii de top confirmați pentru IQ DIGITAL SUMMIT CLUJ, cel mai mare eveniment din această serie, care va avea loc în clădirea Teatrului Național și a Operei Naționale din oraș, pe 14 iunie.
Ca să risipim misterul de la bun început, poate ar trebui să clarificăm termenii. Ce este, de fapt, marketing AI (n.r. bazat pe inteligență artificială)?
O definiție găsim pe pagina institutului fondat de Paul Roetzer:
Totalitatea algortimilor și tehnologiilor care fac computerele mai deștepte, iar marketerilor le dau “puteri supranaturale”
Marketingul în vremea Inteligenței Artificiale. Ies scântei sau inimioare?
De fapt, marketing AI e demult prezent în viețile noastre, doar că nu știam că se numește așa:
Spotify învață constant ce muzică ne place, Netflix știe filmul la care vrem să ne uităm în weekend și ni-l arată în homepage, Amazon intuiește ce vom cumpăra data viitoare și ne va personaliza experiența pe site, iar Facebook ne afișează reclama pe care ne-am dori să o vedem în funcție de datele la care are acces și pe care le poate intepreta.
Intrând și mai mult în detalii, spre deosebire de tehnologiile pe care marketerii le-au folosit în trecut, de data aceasta „mașinile învață singure din datele disponibile și pot astfel îmbunătăți performanțele și totodată crește șansele de atingere a obiectivelor (de comunicare n.n.)”, lămurește Paul lucrurile în podcastul „Decisions Now”:
Cât se poate de concret, el arată în același podcast că AI te ajută ca om de marketing în operațiuni de la cele mai complexe până la cele mai banale.
AGENDA IQ DIGITAL Summit CLUJ e aproape completă si publicată pe site – așadar nu ezitați să aplicați pentru un loc, chiar azi, AICI Îl veți vedea pe PAUL ROETZER alături de mulți alți speakeri remarcabili care vă vor oferi idei si sfaturi utile în perioada nu tocmai ușoară pe care o traversează economia globală.
De exemplu, dacă ții blogul clientului, AI îți sugerează în câteva secunde care sunt cele mai importante sau discutate teme ale zilei în jurul cărora să-ți construiești textul. De fapt, îl poate scrie și singură.
Nu vrem să acceptăm că inteligența artificială poate să facă lucrurile pe care le putem face noi. Dar ne aflăm în acest punct. Algortimii fac muncă de creație, doar că nu în sensul tradițional,
– Paul la conferința MAICON din 2022
Mai departe, AI îți spune ora ideală pentru a trimite un mail într-o campanie de marketing. Ba chiar și titlul numai bun ca potențialul client chiar să dea click pe mesajul respectiv în loc să îl lase necitit sau, mai rău, să îl execute scurt cu „delete” sau chiar „mark as spam”.
2012, anul în care Paul Roetzer a tras primul semnal legat de a.i.
În afară de aparițiile online sau conferințe, Paul își pledează cauza în cele trei cărți-reper pentru industria de marketing și comunicare pe care le-a publicat în ultimul deceniu.
Cea mai recentă, „Marketing Artificial Intelligence” (2022) scrisă împreună cu Mike Kaput, Chief Content Officer la Marketing AI Institute, e rezultatul unei cercetări ample în care cei doi au intervievat un număr relevant de executivi, marketeri, antreprenori și ingineri software.
În afară de aparițiile online sau conferințe, Paul își pledează cauza în cele trei cărți-reper pentru industria de marketing și comunicare pe care le-a publicat în ultimul deceniu.
Cea mai recentă, „Marketing Artificial Intelligence” (2022) scrisă împreună cu Mike Kaput, Chief Content Officer la Marketing AI Institute, e rezultatul unei cercetări ample în care cei doi au intervievat un număr relevant de executivi, marketeri, antreprenori și ingineri software.
Pe scurt, ideea cărții e că, pe măsură ce volumul de date crește exponențial, capacitatea de filtrare a oamenilor de marketing rămâne din ce în ce mai limitată. Însă, cu contribuția AI, pot fi create niște „campanii de o complexitate fără precedent cu o ușurință de neimaginat”, după cum aflăm dintr-o recenzie a cărții.
Un alt titlu, apărut în 2014, „The Marketing Performance Blueprint” este un ghid de transformare digitală a departamentelor de marketing, iar prima sa carte, „The Marketing Agency Blueprint”, trăgea un important semnal alarmă legat de schimbările care vor fi remodelat industria încă din 2012.
Nu în ultimul rând, Paul, absolvent de jurnalism al Ohio University, a acordat consultanță legată de adopția AI câtorva sute de organizații, pornind de la startup-uri până la companii din Fortune 500. Este și fondatorul evenimentului Marketing AI Conference (MAICON).
Așa că, imai ales dacă lucrați în domeniu, aveți ocazia să aflați, pe 14 iunie, la Cluj, în ce se va transforma el în foarte scurt timp și care va fi rolul vostru într-o lume dominată de AI.
Ce este IQ Digital?
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.
- Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, text și video short & long form și e difuzat online dar și la radio și TV pentru a sprijini astfel procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România.
| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.
| Parteneri locali de la Cluj sunt: The European Digital Innovation Hub in Transilvania alături de Transilvania IT Cluster, Agro Transilvania Cluster și Cluster Mobilier Transilvan.
| Secțiunea DIGITALINATION este dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.