_Daniel Nicolae este cofondator și Managing Partner la Innoship, o platformă care reduce costurile de livrare ale magazinelor online. Înainte de a deveni antreprenor, a lucrat peste un deceniu în cadrul grupului Orange. Innoship a atras o investiție de 550.000 de euro de la fondul GapMinder.
Parteneri de dezbatere la IQ Digital by George i-au fost Adrian Dragomir, cofondator Termene.ro și Ștefan Vrabie, Business Development Manager la Aggranda.
FFW | Idei de urmărit:
Dacă nu aveți suficient timp să parcurgeți întreg episodul disponibil aici, aveți și opțiunea de a parcurge, pe repede înainte, câteva dintre ideile expuse în cadrul prezentării.
Înainte să continui lectura, hai în comunitatea noastră! Abonează-te la Canalul Youtube și / sau la Newsletterul IQ DIGITAL. Te așteptăm!
Comerțul și curieratul sau principiul vaselor comunicante
Explozia comerțului online (accelerată de anii de pandemie) influențează în mod vizibil și piața de curierat, pe care acum operează peste 15 jucători importanți, iar numărul ar putea crește. Predicțiile lui Daniel arată în felul următor: veniturile din această activitate se vor dubla până în 2025, pentru ca o a doua dublare să aibă loc până în 2030.
Context: Piața de e-commerce a crescut de la 4,3 miliarde de euro în 2019 la 6,5 miliarde de euro în 2021. Pentru curieri, asta însemna la sfârșitul anului trecut 1.300 de comenzi livrate pe minut.
Nu este ușor de gestionat un număr foarte mare de colete care trebuie livrate către clientul final.
Daniel Nicolae, Innoship
Foarte pe scurt, retailerii de talie mare – eMag este un exemplu – dispun de o masă critică de date care îi ajută să identifice cu precizie curierul care li se potrivește cel mai bine.
De altfel, puterea datelor le permite să le ofere clienților o experiență bună din toate punctele de vedere: preț, categorii de produse, timpi de livrare.
Nu același lucru se poate spune despre magazinele online mici și mijlocii. Aceștia însă simt pe propria piele dacă un curier nu performează, iar când li se întâmplă se mută de la un curier la altul sau lucrează cu mai mulți, în paralel.
Numai retailerii cu peste un milion de comenzi pe lună pot înțelege cum performează fiecare curier, în fiecare zonă în parte.
Daniel Nicolae, Innoship
Comunitățile care îți dau puterea datelor
Platforme precum Innoship încearcă să rezolve acest dezavantaj al celor mici prin optimizarea relației dintre retaileri și curieri.
Roboții software din platformă analizează harta punctelor de livrare și „comportamentul” curierilor dintr-o anumită arie geografică și îi oferă retailerului cea mai bună soluție din punct de vedere al costurilor și timing-ului.
Pe lângă inteligența algoritmilor de machine learning, platforma beneficiază și de forța comunității. Din aceasta fac parte 120 de retaileri care înglobează un milion de tranzacții pe lună, adică aproape 8% din traficul total.
Să învățăm din greșelile trecutului
Daniel are și un sfat pentru marii retaileri care au preluat inițiativa în dezvoltarea rețelei de puncte de livrare.
Antreprenorul le recomandă să nu repete greșeala operatorilor de comunicații mobile care și-au construit rețelele de antene separat unii de ceilalți, ceea ce a creat dublaje de infrastructură, deci investiții inutile: o acțiune coordonată ar fi mai eficientă pentru toată lumea.
FFW | Idei de luat acasă:
>>> Retaileri și curieri, statistici și predicții | 14:50
>>> Problemele celor mici | 18:07
>>> Datele generate în comunitate ajută la nivel individual | 18:49
Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL
Hai în comunitatea IQ Digital!
Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100.