În general, companiile nu dau faliment din lipsă de vânzări sau de profit, ci pentru că au probleme de cash flow (flux de numerar), spune Adrian Dragomir, cofondator Termene.ro, într-o „bătălie de idei” pe teme de business intelligence, moderată de Marian Hurducaș.

_Adrian Dragomir este cofondator Termene.ro, o platformă de business intelligence utilizată de 120.000 de companii din România.

Parteneri de dezbatere la IQ Digital by George i-au fost Daniel Nicolae, cofondator Innoship și Ștefan Vrabie, Business Development Manager la Aggranda.

Adrian Dragomir, cofondatorul Termene.ro, pe scena IQ Digital

FFW | Idei de urmărit: 

Dacă nu aveți suficient timp să parcurgeți întreg episodul disponibil aici, aveți și opțiunea de a parcurge, pe repede înainte, câteva dintre ideile expuse în cadrul prezentării.

Termene.ro culege informații, precum cifra de afaceri sau profitul, despre toate companiile din România din peste 20 de surse de date, precum Ministerul Finanțelor sau Registrul Comerțului. Termene interpretează datele pe bază de algoritmi inteligenți și generează rapoarte despre riscul comercial al unei firme sau „rețeaua” de interese a acționarilor.   

Cash flow-ul ar trebui să devină un fel de biblie a fiecărui antreprenor, recomandă Adrian. În principiu, cu toții spun că urmăresc acest indicator însă puțini lucrează cu proiecții amănunțite și grafice legate de diferența dintre încasări și cheltuieli.

Adrian Dragomir, Termene.ro
Înainte să continui lectura, hai în comunitatea noastră! Abonează-te la Canalul Youtube și / sau la Newsletterul IQ DIGITAL. Te așteptăm!

În (trei) pași de cash flow

De regulă, o proiecție de cash flow se face pe o perioadă cuprinsă între 12 și 36 de luni.

Iar Adrian vorbește despre trei pași importanți pe care un antreprenor trebuie să-i urmeze pentru a înțelege cum îi vor evolua finanțele.

PRIMUL este colectarea datelor financiare din toate sursele interne ale companiei (e vorba mai ales de departamentul de contabilitate). Evident, pentru ca acestea să aibă sens, e nevoie de o standardizare: aceeași unitate de măsură și aceeași monedă.

Al DOILEA pas este etapa de analiză în care antreprenorul sau, la modul generic, factorul de decizie trebuie să identifice eventuale anomalii.

Pentru o mai bună înțelegere, cofondatorul Termene.ro exemplul unei companii din Bucovina care, potrivit bilanțului depus, avea o cifră de afaceri de câteva mii de miliarde de lei și un profit de trei ori mai mare decât PIB-ul României.

Privind cel de-al TREILEA pas, legat de comunicarea analizei, Adrian atrage atenția asupra faptului că managementul nu trebuie să interpreteze datele subiectiv într-un mod care să sune bine.  

Este o vorbă printre analiștii de date cum că poți face datele să spună ce poveste vrei tu. Ca antreprenor e important, totuși, să nu te minți sigur.

Adrian Dragomir, Termene.ro
Context: În România, sunt înființate între 1,3 și 1,4 milioane de companii – SRL-uri și SA-uri, însă doar 820.000 dintre acestea au depus bilanțul în 2020. Circa 30.000 au venituri de peste un milion de euro, iar dintre acestea doar 3.700 au un profit mai mare de un milion de euro. 

FFW | Idei de luat acasă:

>>> Cash flow, pe pași | 2:58

>>> Mai multe despre Termene.ro | 8:45

>>> Ecosistemul de business românesc, în cifre | 9:28

Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL

Hai în comunitatea IQ Digital!

Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100

Ana Moraru

View all posts

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată.