Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

La o primă vedere, pandemia pare să fi recuperat de una singură o bună parte din decalajul digital specific atât companiilor, cât și consumatorilor, înainte de martie 2020. În continuare, însă, digitalizarea își are „blocatorii” ei.

Aceasta este una dintre observațiile făcute de Raluca TătărușanuDruidAI într-o „bătălie” cordială de idei pe tema digitalizării departamentului de vânzări, moderată de Marian Hurducaș.

_Raluca TătărușanuGlobal Sales Director la Druid AI din 2019, are o experiență de un deceniu în marketingvânzări și tehnologie. Mai multe despre Raluca aici 

Parteneri de dezbatere la IQ Digital by George i-au fost Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales – un startup InnovX-BCR și Septimiu Pop, CEO Magic Solutions și cofondator SalesBridge. 

Raluca Tărărușanu, Druid AI, pe scena IQ Digital

FFW | Idei de urmărit: 

Ca în multe situații, și de această dată, aveți mai multe variante: să urmăriți întreg episodul aici sau să parcurgeți, pe repede înainte, esența prezentării.

Înainte să continui lectura, hai în comunitatea noastră! Abonează-te la Canalul Youtube și / sau la Newsletterul IQ DIGITAL. Te așteptăm!

De la 18% la 55% – ponderea interacțiunilor digitale, înainte și după COVID-19

Într-adevăr, pandemia a rezolvat multe în materie de digitalizare. Un studiu McKinsey & Company, citat de Raluca Tătărușanu arată că, în Europa, ponderea medie a interacțiunilor digitale dintre businessuri și clienții lor a crescut de la 18% în iunie 2017 și 32% în decembrie 2019  la 55% în iulie 2020 (vezi slide-ul de mai jos).

Iar explicațiile țin de domeniul evidenței: criza sanitară a făcut imposibilă pentru perioade lungi interacțiunea directă. Va fi interesant de văzut cât din acest salt se va păstra și după sfârșitul pandemiei.

Slide din prezentarea Ralucăi Tărărușanu, Druid AI, pe scena IQ Digital

Marele „bonus” pentru companiile care s-au urcat pe valul digitalizării (vorbim aici inclusiv despre IMM-uri) a fost creșterea veniturilor – în multe cazuri, chiar dublarea cifrei de afaceri.  

Pe de altă parte, o serie de factori întârzie procesul adopției digitale, mai ales în cazul companiilor mici și mijlocii. Antreprenorii se blochează adesea pe capitolul costuri de implementare, fără să se gândească la beneficiile pe termen lung. Ca să nu mai vorbim despre rezistența la schimbare sau lipsa de competențe digitale.

Prietenul meu, chatbotul

Dar, cum până și cel mai lung drum, începe cu un pas Raluca le propune întreprinzătorilor timorați de digitalizare un instrument ușor de implementat și care elimină multe din bătăile de cap cu care se confruntă departamentul de vânzări dintr-o companie.

E vorba despre chatboți, un program care automatizează conversațiile dintre vânzător și client prin intermediul inteligenței artificiale. Una dintre cele mai frecvente aplicații ale chatboților este automatizarea call center-ului, proces care, pentru companiile cu baze mari de clienți, precum operatorii de comunicații sau furnizorii de utilități presupune importante reduceri de cost.

Chatboții sunt disponibili 24/ 7, tot timpul drăguți. Reacționează bine și dacă se vorbește urât cu ei.

Raluca Tătărușanu, Druid AI

Clienții sunt ajutați de chatboți – argumentează Raluca Tătărușanu – să găsească mai repede produsul/ serviciul dorit decât ar face-o căutând de unul singur pe site-ul de prezentare al unui magazin online, de exemplu. Pe de altă parte, vânzătorul află de la chatbot o multitudine de informații utile despre comportamentul clientului. Și, cu timpul, echipa de vânzări poate educa chatbotul să fie tot mai eficient în relația cu clienții.

(Disclaimer: Druid AI, compania pentru care lucrează Raluca vinde chatboți. Aceștia au intermediat până acum 128 de milioane de interacțiuni. Iar Druid AI este un startup tehnologic fondat de Liviu Drăgan care a atras investiții de la fonduri precum Early Game Ventures)

Ca să fim sinceri până la capăt trebuie spus însă că, deși apariția chatboților a fost anticipată cu 60-70 de ani în urmă, aceștia mai au nevoie de timp pentru a deveni parteneri viabili de interacțiune cu omul. (În plus, în această zonă, se prefigurează o serie de dezbateri de natură etică. Una dintre ele: ce opinii religioase ar trebui să aibă chatboții?)

Reflexul de a pune mâna pe telefon a rămas doar la generațiile bunicilor noștri. Atât noi, cât și părinții noștri preferăm să chatuim, să aflăm repede răspunsul fără să trebuiască să mai stăm într-un apel de așteptare.

Raluca Tătărușanu, Druid AI

FFW | Idei de luat acasă:

>>> Înainte și după COVID-19. | 18:16

>>> Ce frânează transformarea digitală a IMM-urilor. | 20:04

>>> La ce e bun un chatbot. | 23:24

Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL

Hai în comunitatea IQ Digital!

Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100

Marian Hurducas

Marian Hurducaș are o experiență de peste 15 ani în comunicare și marketing. Antrerprenor și consultant de comunicare și marketing, fost om de radio. Totodată este și gazda podcastului Hurducast și co-realizator al show-ului de cultură digitală UPGRADE 100 Live – difuzat lunea de la 7 PM la Radio Guerrilla.

View all posts

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată.