Asta susține Mircea Căpățînă, co-fondator și director de marketing SmartBill, invitat alături de Mario Popescu, co-fondator Tailent, într-un nou episod IQ Digital – Experts’ Battle.
Mircea este co-fondator și director de marketing al SmartBill, un furnizor de servicii de facturare și gestiune pentru IMM-uri. A co-fondat compania la Sibiu, alături de soții Ioana și Radu Hasan, în 2007.
HAI ÎN COMUNITATE! Pentru a afla imediat când am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL
În 2016, SmartBill a atras o investiție de un milion de euro din partea fondurilor Catalyst și Gecad Group, iar la sfârșitul lui 2019, grupul norvegian Visma a preluat 50% din afacere.
FFW > Idei de urmărit
Context. Date-cheie despre SmartBill | 2:05
- Fondată în urmă cu 14 ani, compania este lider pe piața softurilor de facturare, încasări, gestiune și contabilitate. SmartBill are
# 60.000 de clienți-abonați care emit
# 3 milioane de facturi/ lună în valoare de
# 12 miliarde de euro (ceea ce înseamnă peste 5% din PIB-ul României).
- Mircea compară companiile românești de acum 14 ani cu niște insule disparate fără nicio legătură între ele. Operațiunile lor implicau un consum foarte mare de hârtie și multă muncă manuală.
În 2016, am estimat costul generat de munca manuală și repetitivă din economie la un miliard de euro.
Mircea Căpățînă, SmartBill | 4:26
Studiu de caz | 4:54
- Un antreprenor din Suceava cu o rețea de șapte magazine de pantofi întâlnit de Mircea își ținea toată contabilitatea pe hârtie, iar vânzătorii din rețea se sunau unii pe alții pentru a comunica nivelul stocurilor.
Soluțiile de tip SmartBill, printre altele, ajută la | 6:02
# centralizarea datelor și automatizarea proceselor din magazinele online care au sute, mii sau zeci de mii de comenzi pe lună.
# eficientizarea relației dintre retailerii online și bănci, curieri sau marketplace-uri.
Ce ne rezervă viitorul | 8:07
- SmartBill va integra semnătura electronică. Ca o definiție, aceasta circulă de la emitent până la client fără să mai fie nevoie să fie tipărită pe hârtie.
- În plus, printr-un serviciu tip e-factură, informația de pe factura va trece prin sistemul ANAF înainte să ajungă la client, ceea ce va fi un mare câștig pentru stat – mai multe detalii despre digitalizarea administrației, aici.
- În era hârtiei, antreprenorii nu aveau o evidență precisă a vânzărilor zilnice. Acum aceștia au acces la rapoarte detaliate precum viteza de rotație a stocurilor. De exemplu, pot identifica un produs care nu e neapărat foarte profitabil dar care se vinde în volume mari
Tehnologia nu mai este opțională – ne este fie prieten, fie dușman.
Mircea Căpâțînă, SmartBIll | 11:32
România în context european | 13:19
- Antreprenorul crede că e mai nimerit să ne comparăm noi cu noi cei de ieri și cei de mâine decât să persistăm în comparația descurajantă cu statele din Europa de Vest.
CONTEXT: SmartBill e parte din grupul norvegian Visma – care deține circa 100 de business-uri asemănătoare cu compania din Sibiu. Mircea, cunoscător al altor piețe similare din Europa, spune deci că în România serviciile de transformare digitală au încă prețuri foarte mici.
Hai în comunitatea IQ Digital!
Urmăriți integral pe Youtube toate episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100