Cunoscutul expert tech și autor Warren Knight – Think Digital First, intervievat de George Buhnici pe scena IQ Digital, și-a propus ca până în 2035 să ajute un milion de lideri să pregătească mediul de lucru pentru generația Alpha.
FFW > Idei de reținut din discuție
În cadrul proiectului hybrid media IQ Digital co-produs de UPGRADE 100 și George – o inovație de la BCR – Warren a susținut o prezentare adresată antreprenorilor și a răspuns întrebărilor lui George și a celor prezenți în studio.
Iată câteva idei-cheie și linkuri directe spre momentele respective – înainte de a vă recomanda să vizionați prezentarea integrală.
- În lumea de mâine regulile de business sunt schimbate. Companiile cu lideri concentrați pe zona digitală își depășesc competitorii. | link
„În urmă cu 15 ani eram în China, lucrând cu Disney, moment în care băncile s-au prăbușit. Bursele erau răvășite. Afacerile urmau să nu mai fie la fel că înainte, iar acela a fost momentul în care am decis că nu mai vreau să lucrez cu genul ăsta de companii.”
Warren Knight | Link
Warren a creat în urmă cu peste un deceniu compania de tehnologie Goople. Aceasta dezvoltă o soluție care ajută IMM-urile să-și îmbunătățească vânzările online. Goople a atras și o investiție de la un fond de venture capital.
Nu ne vom mai întoarce acolo unde eram. Avem cele mai bune timpuri în fața noastră, așa că trebuie să acceptăm acest nou mediu pentru a înțelege cum vor funcționa afacerile în viitor.
- Warren recomandă o schimbare fundamentală a modului în care gândim lucrurile, mai ales în noul context volatil, dictat de pandemie. Acesta a creat noi modele de business și a forțat companiile să-și înțeleagă mai bine clienții, pentru a supraviețui.
În esență, e nevoie de trei pași pentru a putea rămâne în businessul de mâine, spune Warren Knight | Link
#1 Conștientiarea mediului înconjurător
#2 Cunoștințe inclusiv despre competiție
#3 Alfabetizarea digitală
„Am o viziune pentru 2035. De ce 2035? Pentru că am doi copii foarte mici. Unul de 2 ani și unul de 4 ani. Ei fac parte din generația Alpha și ghici ce? Job-urile lor nici nu există. Habar n-au ce vor face în viitor.”
8 schimbări majore de care liderii de business ar trebui să țină cont | Link
#1. Să nu ne mai concetrăm pe profit, ci pe scopul nostru, pe valoarea pe care o oferim clienților,
#2. Nu mai trebuie să le spunem oamenilor ce să facă, ci mai degrabă trebuie să devenim mai incluzivi,
#3. Rezistența la tehnologie. Trebuie schimbat mindset-ul de tipul „vremurile bune țin de domeniul trecutului” într-unul mai colaborativ,
#4. Să nu plănuim și să nu facem predicții, ci să ne gândim cum putem experimenta și cum ne putem adapta,
„Unul dintre marile lucruri pe care le-am făcut în 2021 a fost să lucrez în variantă beta. Cu alte cuvinte, nu conta daca dădeam greș.”
#5. Reguli și control. Da, sunt acolo să ne ajute. Da, sunt acolo să stăm în top, dar haideți să avem mai multă libertate. Haideți să avem încredere în oameni,
#6. Să nu avem secrete cu ce facem. Haideți să fim radical transparenți
Viitorul nu va mai tolera costuri și procese ascunse
O experiență personală a lui Warren care ilustrează schimbarea: a cumpărat un ceas nu acum mult timp, iar vânzătorii au fost foarte transparenți cu modul în care produsul ajunge la tine.
I-au spus cât au costat componentele, care a fost costul de creație al produsului, costul ambalajului, costul de transport și, apoi, costul final pentru ei, dar și profitul pe care îl fac.
#7. Reticiența de a schimba vechiul mod de gândire. Reticienta de a lua ce am învățat într-o lume „analog”, un fișier excel, de exemplu, și de a-l pune într-un mediu digital disponibil la „o atingere”,
#8. Să eliminam conceptul de „job description” și să ne concentram pe talent și măiestrie.
Conceptul de univers V.U.C.A. (Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity) explicat de Warren Knight: | Link
- Este inventat de armata americană în urmă cu 40-50 de ani și se referă la o evaluare corectă a unui mediu înconjurător volatil, nesigur, complex și ambiguu. De-abia atunci când înțelegi că este în regulă să nu știi, poți acționa în cunoștință de cauză.
V.U.C.A., exemplu concret: Știați că un A.I a ascultat zgomotul din online de prin februarie anul trecut? Totul a generat niste date.
A generat niște date pentru persoana care se uita la grafice, la interpretarea vizuală a acestor date. A reieșit că urmează o pandemie, trebuie să „închidem” toată lumea, dar persoana care a interpretat acele date a spus „n-am mai văzut genul ăsta de date până acum, așa că te înșeli” și ce să vezi? Acel A.I nu s-a înșelat.
Cum să gestionezi o lume nesigură aflată într-o continuă transformare, în 5 pași | Link
PASUL #1. Chestionează-ți propriile convingeri
Când știi că ești parte dintr-o lume nesigură și știi că mediul digital te ajută să „deblochezi” viitorul, recalibrează-ți perspectiva despre tehnologie.
PASUL #2. Definește-te ca un lider digital
Preia controlul afacerii tale și dezvolt-o știind că ai o opțiune la un click distanță care-ți dă posibilitatea să analizezi date și să acționezi în funcție de ele.
PASUL #4. Schimbă conversația interioară
Ai curajul să îți spui: „Nu te voi asculta astăzi!” Consolidează acest mod de gândire cu rutina. Totul ține de construirea obiceiurilor. Îndepărtezi ușor trecutul și îmbrățișezi viitorul.
PASUL #5. Amplifică aceste noi obiceiuri
Aceste căi experimentale de a învață. Odată ce ți-ai schimbat modul de gândire, iar noul tău mod de gândire creează noi rutine, amplifică-le.
În cunoștinte și date stă cu adevărat cheia succesului | Link
- Fără să îmbrățișam noul mod de gândire, cunoștințele n-au nicio importanță, întrucât ce vrem să facem cu acele cunoștinte are legătură cu drumul nostru către automatizare.
Automatizarea proceselor | Link
- Într-un final, ajungi într-un punct în care nu contează unde trăiești, nu contează cine e la tine în echipă, nu contează unde se află echipele tale.
Pot fi în State, pot fi în Filipine, dar pentru că ești automatizat și pentru că te gândești să fii în cloud, de aici vine puterea acelui mod de gândire digital.
De la analog la digital | Link
- În timp ce te uiți la ecran, vreau să te întrebi, pe o scară de la 0 la 10, cât de bine te simți cu afacerea ta care se transformă din analog în digital.
- Unde te afli acum? Unde este lanțul tău de aprovizionare? Dar echipa de IT, unde se află? Cum sunt oamenii? Cum e locul de muncă?Care este cultura? Echipa de vânzări și de marketing? Gândește-te la asta. Cloud-ul este aici să facă asta să se întâmple.
- Tradițional, cu toții suntem mai buni în unele privințe și mai slabi în altele, dar asta ne da cunoștințele necesare pentru a ști ce e de făcut.
„Ești deja conștient, trebuie să acționezi, pentru că nu e un sprint, e un maraton”
Cun e clientul digital | Link
- Nu mai este suficient să știm unde lucrează, ce mașină conduce sau cât câștigă. E important să știm cum se simte: Ce-l face să râdă? Ce-I face să plângă? Cum i se dezvoltă pasiunile?
Când a scris cartea Think #Digital First, în 2014 – 2015, Warren a analizat numărul de interacțiuni pe care îl ai cu cineva până să-ți devină client. Înainte de pandemie, în medie, erau necesare 9,4 interacțiuni. Acum sunt necesare 11,2.
„Noi, cu pălăria de client pusă, cheltuim mai mult timp asigurându-ne că decizia de a lucra cu o organizație, cu un brand sau cu un antreprenor pe cont propriu este cea potrivită”
Cum transformi un vizitator în client, în câțiva pași | Link
PASUL #1: RELEVANȚA
Să-ți înțelegi clientul și să comunici cu el într-un mod în care să se simtă conectat este cel mai important lucru al momentului. Dacă înțelegi asta greșit orice altceva eșuează.
Tipul de conținut pe care-l creezi online, impresia pe care o lași oamenilor cu contul de LinkedIn, cum te găsesc oamenii pe Google, orice ar fi, trebuie să fie relevant pentru ei.
PASUL #2: ENGAGEMENT
Este grozav că promovăm conținut. Dar trebuie să atragem oamenii înapoi din nou. Trebuie să îi facem parte din proces, parte din echipă.
PASUL #3: GRIJA
Următoarea parte este când se implică în asta, atunci trebuie să avem grija de ei. Trebuie să-avem grijă de ei. Creșterea bazelor de date (cu clieenții) este esențială pentru veniturile viitoare, deoarece atitudinile clienților sunt schimbate, iar acum aceștia vor cumpăra când sunt gata. Nu când le ceri tu să cumpere.
PASUL #4: VÂNZAREA
Următoarea parte e să ne asigurăm că realizăm totuși vânzarea.
O statitsică arată că 57% dintre viitorii clienți au luat deja decizia de lucra cu tine. Iar decizia se bazează pe cercetările pe care le-au făcut.
Din învățăturile lui Bezos | Link
- Voi împărtăși cu voi o mică zicală de la cineva despre care știm cu toții care este probabil unul dintre cei mai bogați oameni din lume. Jeff Bezos spune că ne vedem clienții ca pe niște invitați la o petrecere și noi suntem gazde.
Este datoria noastră în fiecare zi să facem ca fiecare aspect important al experienței clienților să fie puțin mai bun.
Fii agil! | Link
Agilitatea leadership-ului este capacitatea de a concura și de a prospera într-o eră digitală, reacționând rapid la schimbările pieței și la oportunitățile care apar.
Q&A | Vezi care au fost întrebările celorlalți speakeri după prezentarea lui Warren AICI
Urmăriți AICI interviul integral, parte din proiectul hybrid media IQ Digital by George – creat în parteneriat de BCR și UPGRADE 100
Proiectul se va derula pe parcursul mai multor luni și își propune să ofere IMM-urilor din România resurse valoroase și practice de know-how de la experți în digitalizare și tehnologie, dar și instrumente utile pentru accelerarea digitalizării în business.