Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.


Copiii pun aproximativ 40.000 de întrebări între vârstele de 2 și 5 ani. Să învățăm de la ei să fim curajoși în a nu fi buni de la început la ceva nou,

spune britanicul Riaz Shah într-un TED Talk

El va deschide lista speakerilor internaționali de la viitorul IQ DIGITAL Summit Oradea – care va avea loc în 3 octombrie pe scena Teatrului Național “Regina Maria”.

Printre multe altele, Shah promite că va explica de ce săptămâna de lucru de 5 zile si conceptul de pensie sunt noțiuni depășite…

Profesor la Hult International Business School, unde predă Practice for Innovation & Leadership, decorat de Regele Charles cu Ordinul Imperiului Britanic, Shah s-a dedicat în ultimii ani unui proiect de care și România ar avea mare nevoie: a fondat o școală de elită, denumită One Degree Academy, pentru copiii dintr-un cartier sărac al Londrei.

De la copii a învățat că, în iminenta confruntare cu tehnologia Inteligenței Artificiale, șansa oamenilor, implicit a angajaților amenințați cu șomajul, este de a rămâne curioși și de a se adapta.

În intervențiile sale publice, Riaz Shah explică de ce companiile sunt obligate să înțeleagă nevoia crescândă a oamenilor de a îmbina jobul cu timpul liber și învățarea continuă cu relaxarea.

Marea miză a acestor dezbateri globale este, deci, următoarea:

Aproape două miliarde de persoane riscă să devină inadaptate la piața muncii, spune un studiu publicat de Deloitte România.

Cauza evidentă a acestei amenințări este ceea ce trăim cu toții: a patra revoluţie industrială (Industria 4.0), cea a tehnologiilor digitale și a Inteligenței

Artificiale.

Cum stă România în acest context?

Aproximativ 60% din locurile de muncă sunt în pericol de a fi afectate de economia digitală.

Între țările UE, România este pe ultimul loc în ceea ce privește ponderea persoanelor cu competențe digitale de bază sau superioare celor de bază: 27,7% din totalul angajaților.

Și ȋn ceea ce priveşte ponderea IMM-urilor care au un plan pentru a-şi digitaliza activitatea, România se plasează tot la coada clasamentului european.

Aceste statistici au ca explicație un factor cultural denumit “rezistența la schimbare”. El poate fi ameliorat dacă există politici publice care să abordeze strategic această problemă, dar și dacă există companii care pot oferi un bun exemplu în adoptarea proceselor de transformare digitală. 

Dacă altcineva ne distruge modelul de business, suntem ruinați. Dacă reușim noi înșine să ne distrugem modelul de business, vom supraviețui!

Nobuhiro Tsunoda, președinte Ernst & Young Tax Co., Japonia

Însă rezistența la schimbare este adesea și un “balaur”, adică o amenințare exagerată.

Despre ea se vorbește cam din anul 2000, fiind propagată de un studiu McKinsey potrivit căruia aproximativ 70% dintre programele de schimbare eșuează.

Analiza celor de la McKinsey continuă să fie citată și în 2024, însă realitatea pare a o contrazice.

Probabil că, la un moment dat, în lumea corporatistă a bântuit acest spectru (vezi dispariția unor giganți precum Kodak, Nokia, Blockbuster etc.).

Între timp însă, managementul agil și măsurile “antifragilitate” furnizează tot mai multe contraexemple. 

De altfel, acesta este și principalul motiv pentru care există IQ DIGITAL :)

Misiunea evenimentelor și a conținutului pe care îl creăm este de a crește notorietatea soluțiilor de reskilling/ upskilling, de a contribui la digitalizarea IMM-urilor și a statului, precum și de a explica, pe înțelesul cât mai multor persoane, care sunt transformările prin care trece lumea întreagă. 

Schimbarea – implicit, rezistența la schimbare – este și tema pe care Riaz Shah o abordează sistematic în conferințele sale.

O spune franc:

În medie, companiile, și mai ales cele de succes, au 50 de motive să nu se schimbe.

Știe acest lucru din experiență, pentru că a activat aproape 30 de ani în cadrul companiei Ernst & Young (EY).

Acolo, unul dintre rolurile sale a fost cel de EY Global Learning Partner – calitate în care a răspuns de pregătirea a peste 300.000 de oameni pentru viitor, prin diverse inițiative profesionale. 

Iată câteva dintre întrebările la care Riaz Shah, expert în leadership și inovare, va răspunde în 3 octombrie, la Oradea:

  • De ce au nevoie oamenii, dar și companiile, pentru a menține ritmul schimbării?
  • Cum răspundem evoluției disruptive a tehnologiei, care ne afectează sub toate aspectele?
  • Cum ne pregătim pentru viitor, neștiind exact ce presupune viitorul și ce vor face oamenii?
  • Cum ar trebui să se adapteze companiile, în special cele care se bucură acum de succes?
  • Ce înseamnă leadership într-o companie care necesită schimbare?

Riaz Shah susține că unul dintre modelele care trebuie regândite la nivel global este programul de muncă de 8 ore pe zi și 5 zile pe săptămână, care a fost standardizat la începutul secolului 20.

Există deja exemple că un alt model aduce productivitate sporită, spune el.

A îmbina învățarea continuă și job-ul cu timpul liber, în perioada vieții de adult, nu mai reprezintă ceva ieșit din comun. A fost un trend. Acum e o realitate care se va amplifica. Companiile trebuie să înțeleagă nevoia omului de a trăi echilibrat, pentru a crește și a fi mai performant, dar și mai valoros și eficient.

Riaz Shah, expert în leadership și inovare

Un alt pivot ruginit al societății contemporane este pensionarea.

Pentru mulți oameni activi, retragerea din activitate la 65 de ani devine o sentință dură, care determină singurătate și neîmplinire. 

Multiple cercetări macro-economice au dezvăluit în ultimii ani că a întârzia vârsta pensionării are beneficii incontestabile asupra sănătății fizice și mentale.

Astfel, companiile care găsesc o modalitate de a combina perioadele de activitate cu cele de relaxare și profesionalizare continuă, pentru o perioadă cât mai lungă din viața angajaților, sunt cele care vor câștiga pe termen lung în bătălia pentru resurse umane. 

sursă

În decursul vieții, tendința valabilă pentru majoritatea oamenilor este să piardă atât din curiozitate, cât și din curajul de a pune întrebări.

Însă ambele sunt fundamentale. Ambele stau la baza capacității de a crea valoare, prin idei noi, prin metode, produse sau servicii îmbunătățite.

Oamenii detestă incertitudinea. A nu avea răspunsuri creează disconfort. Înțelepciunea nu se găsește în certitudini și nici în a da răspunsuri, ci în a pune întrebări despre orice și a pune orice sub semnul întrebării.

Riaz Shah, TEDx Talk

Companii globale precum Apple și Google sunt vârful de lance al strategiilor de stimulare a creativității și curajului în rândul angajaților lor. 

Acestea reprezintă o preocupare constantă pentru echipele lor, din dorința de a menține randamentul angajaților. Deci se poate!

Conform unui sondaj efectuat de IBM, la care au participat peste 1.500 de directori executivi din 33 de industrii și 60 de țări, atributul #1 pe care un CEO îl caută la angajați nu este nici disciplina, nici integritatea sau inteligența emoțională.

Este creativitatea.

Una dintre cele mai inspirate definiții care se referă atât la creativitate, cât și la curaj este aceasta:

”Curajul nu e absența fricii, ci abilitatea de a gestiona frica în mod creativ”.

A fi creativ, dincolo de exuberanța unui buzz word abuzat în ultimii ani, te ajută nu doar la pictură, muzică sau publicitate, ci și în a evalua corect o împrejurare și în a acționa rațional

Despre toate acestea – și multe altele – va vorbi Riaz Shah în dimineața zilei de 3 octombrie, pe scena Teatrului Național ”Regina Maria” din Oradea.

În vorbele sale,

”in the age of machine learning, we need to become learning machines.

Vă invităm să îl cunoașteți pe Riaz Shah la Oradea, în 3 octombrie!

P.S. El are legături tot mai puternice cu România și pentru că s-a alăturat recent unei companii fondate de antreprenorul român Lucian Despoiu, Majoritas – loc unde ocupă o poziție de consultant permanent, contribuind prin campanii și acțiuni punctuale la consolidarea democrației în diverse colțuri ale lumii.

IQ DIGITAL Summit este un eveniment exclusivist, cu acces bazat pe o preselecție a participanților – care sunt invitați să se pre-înscrie via formularul de mai jos:

Echipa noastră analizează fiecare profil și se asigură apoi că mixul rezultat în final va conferi o experiență de networking utilă pentru toți participanții și organizatorii.

Firește, șansele de a obține un loc cresc și odată cu înscrierea cât mai din timp (în caz de punctaj egal, criteriul de departajare fiind cine s-a înscris primul/prima).

Pentru orice idei, sugestii sau propuneri de parteneriate ne puteți găsi via e-mail, aici.

IQ DIGITAL e un concept gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – Inovație BCR.

  • Proiectul educațional hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. 

VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner.

| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.

| Adus la Oradea de: The European Digital Innovation Hub in Transilvania x Transilvania IT Cluster.

| Parteneri locali: Make <IT> in Oradea și BIHOREANUL.

Smaranda Heroiu

Executive Director, UPGRADE 100

Multi disciplinary connector, with expertise in business administration & event management. Researcher in digital anthropology.

View all posts