Antreprenorul de origine română Emi Gal, stabilit în SUA, va fi unul dintre speakerii principali de la IQ Digital Summit Craiova – în 28 martie.
- AGENDA e pe site-ul oficial – unde găsești și FORMULARUL PENTRU ÎNSCRIERI
Emi Gal are o poveste remarcabilă – un exemplu limpede că antreprenoriatul tech e mai degrabă o vocație, o stare de spirit și un stil de viață.
A început foarte tânăr, din studenție, cu un business adtech (tehnologie de conținut și publicitate video), iar acum dezvoltă un alt startup în zona medtech (tehnologie în domeniul medical).
Dar ce legătură are publicitatea video cu medicina?
Aparent, niciuna. Practic, ambele domenii operează pe modele de business care pot fi schimbate radical prin tehnologie.
Dar ce e start-up-ul Ezra și cine e Emi Gal, dincolo de profesie?
Spoiler alert: îi plac provocările extreme, de la a dormi doar 2,5 ore/noapte timp de un an – până la testarea unor substanțe psihedelice. Avem atenția ta acum?
A.I. în oncologie, o viziune validată la micul dejun
Emi este unul dintre co-fondatorii startup-ului numit Ezra.
În esență, această companie folosește Inteligența Artificială și imagistica medicală avansată pentru a detecta cancerul într-un stadiu cât mai incipient.
Iată-l pe Emi Gal vorbind, anul trecut, despre proiectul său.
Principalul focus al Ezra este detectarea cancerului de prostată – una dintre cele mai frecvente forme de cancer. Cât de comună?
După cum explică Emi în video-ul de mai sus: 1 din 3 oameni are șanse reale de a dezvolta o formă de cancer în timpul vieții.
La bărbați, incidența e mult mai mare: unul din doi riscă să dezvolte o formă a cumplitei boli. Soluția? Detecția timpurie.
Cum a început start-up-ul Ezra?
“Într-o dimineață, mi-am întrebat soția cum ar fi să poți face un RMN complet, și să fie analizat de A.I., pentru a putea detecta cancerul – oriunde s-ar afla în corpul tău. I-a plăcut ideea și așa că s-a născut Ezra”, povestește Emi Gal.
Pentru a forma echipa necesară acestui proiect, Emi Gal a studiat munca a peste 2.500 de experți în imagistică medicală și în deep learning. I-a contactat pe 300 dintre ei și cu 90 a programat interviuri.
După un an în care echipa a muncit la concept și la asigurarea finanțării, a apărut ceea ce este acum “cel mai precis examen de detectare a cancerului de prostată din lume, cu 90% mai precis decât orice examinare a unui radiolog”.
Între timp, experiența dobândită pe detecția tumorilor de la prostată a fost extinsă masiv: azi, EZRA poate detecta timpuriu cancerul localizat în 13 organe.
Dar care e povestea antreprenorului, înainte de a se decide să investească bani și ani în Ezra?
De la “Micul Mozart al Web-ului” la “Mark Zuckerberg de România”
Drumul antreprenorial al lui Emi Gal a început atunci când a fondat Brainient (companie care s-a numit, la un moment dat, BrainAds).
Emi era student când a lansat acest business, care, după circa 10 ani, avea să devină unul dintre liderii companiilor de ad-tech din Europa.
La începutul anilor 2000, Emi apărea în presa din România ca marea speranță a unei noi industrii, încă exotice pe atunci.
A fost numit chiar “Micul Mozart al Web-ului Românesc” în “Adevărul”, 2010 sau “Big Brotherul Publicității” (nu, nu e o glumă) – în Evenimentul Zilei, 2011).
Mai târziu, a apărut pe coperta FORBES dedicată antreprenorilor care au reușit în business înainte să împlinească 30 de ani.
După ani de muncă, a atras investiții de 4 milioane de dolari și și-a mutat business-ul la Londra.
Brainient și-a creat în Marea Britanie un portofoliu de clienți de renume din domeniul media, clienți proveniți din peste 20 de țări.
Printre aceștia, Fox, ITV, Channel 5 sau Dogan – branduri cărora compania le oferea o soluție tehnică pentru acea fază a publicității video online.
Emi a ajuns și în atenția presei internaționale. În 2015, Financial Times îl numea “varianta românească a lui Mark Zuckerberg”.
“În primul an de Brainient nu am primit salariu deloc, în următorii doi ani am fost plătit cât să îmi pot acoperi costurile în Londra, iar în momentul de față sunt, probabil, unul dintre cei mai prost plătiți manageri din tot sectorul de tehnologie din Marea Britanie. Interesele mele materiale nu au fost niciodată motorul dorinței de a porni un business”, spunea el.
Eforturile lui Emi s-au concretizat un an mai târziu, când Brainient a fost achiziționată de către francezii de la Teads, unul dintre clienții săi de atunci.
- Compania – pentru care Emi a lucrat, apoi, pentru a asigura transferul optim al afacerii sale spre noul proprietar – continuă să activeze, inclusiv în România, și furnizează un instrument preferat mai ales de mari agenții de publicitate pentru a plasa reclame video în diverse site-uri.
Auto-disciplina și experimentele dure, pe propria piele
Un alt aspect interesant al poveștii lui Emi Gal (foto) este că își forțează propriile limite, alegând o provocare ambițioasă pentru fiecare an.
De exemplu, 2023 a fost anul în care și-a propus să adune 40 de zile fără acces la tehnologie.
Alte provocări anuale au fost să renunțe definitiv la alcool, să acumuleze 150 de ore de meditație și 150 de ore de yoga sau să-și antreneze memoria astfel încât să nu mai uite nimic.
Emi recunoaște că nu reușește de fiecare dată:
2013: Am încercat să învăț mandarina. Am eșuat complet.
2012: Am fost la sală în fiecare zi, timp de un an. A devenit un obicei și acum mă antrenez cinci zile pe săptămână.
2011: Am citit o carte în fiecare săptămână, timp de un an. E uimitor și am încercat să păstrez ritmul de-a lungul anilor. N-am reușit chiar mereu.
- Pentru 2024 și-a ales o provocare specială: testează substanțe psihedelice, pe propria piele, pentru a înțelege cum pot fi dezvoltate ulterior în scop medical.
Lista provocărilor sale este publică, pe site-ul personal, aici.
Te invităm să îl cunoști pe Emi Gal la IQ DIGITAL Summit Craiova – în 28 martie.
AGENDA e pe site-ul oficial –unde vei găsi și FORMULARUL PENTRU ÎNSCRIERI
CE ESTE IQ DIGITAL?
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.
- Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România.
| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.
| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN Români