Succesul proiectului Startup Portugal în atragerea de talente și antreprenori din toată Europa e un exemplu de bună practică urmărit în mai multe colțuri ale lumii.
Omul căruia i se datorează o parte semnificativă din acest succes se numește Simon Schaefer, antreprenor și președintele fondator al proiectului între 2016 și 2021. Și e noul speaker confirmat last-minute pentru IQ DIGITAL Summit CLUJ!
Simon va fi unul dintre protagoniștii evenimentului ce se va desfășura miercuri (14 iunie), în clădirea-simbol a Teatrului Național și a Operei Naționale din Cluj.
Noul speaker aduce plus-valoare semnificativă evenimentului de la Cluj – întrucât întregește componenta de know-how valoros legat de modul în care companiile mari, IMM-urile, startupurile tech, alături de municipalități și structuri ale statului pot coopera eficient, în interesul dezvoltării unui întreg ecosistem, cu impact pozitiv în viețile noastre –
Dragoș STANCA – fondator UPGRADE 100, compania care semnează conceptul IQ DIGITAL
Din punct de vedere conceptual, în AGENDA FINALĂ, Simon SCHAEFER se va alătura altor momente care vor întregi lucrurile:
Bianca MUNTEAN, coordonator The European Digital Innovation Hub in Transilvania, care alături de o serie de startup-uri locale va conduce o dezbatere aplicată despre cum arată ecosistemul local de startups și cum se dezvoltă regiunea prin cooperarea dintre mediile academic, public și privat
În plus, Sabin SĂRMAȘ, președintele Comisiei IT&C din Camera Deputaților, Oana MURARIU, deputat și președinte al USR Cluj, vor fi pe scenă pentru o nouă ediție a DIGITALINATION – format realizat în parteneriat cu Institutul ASPEN România și moderat de Radu PUCHIU – expertul UPGRADE 100 în e-guvernare.
Un element inedit va fi și prezența lui Gheorghe Damian, primarul din Ciugud, județul Alba, care ne va spune cum a făcut din comuna sa un standard european în buna utilizare a tehnologiei.
neamțul preferat al premierului portughez
Parcursul lui Simon Schaefer este în sine o bună ilustrare a capacității Startup Portugal de a transforma Lisabona și alte orașe importante ale Portugaliei în puncte de atracție pentru investitorii străini: neamț la origine, el a fost cooptat de autoritățile portugheze să pună pe picioare proiectul.
Dar, până la urmă, de ce a devenit Startup Portugal un reper în UE?
Încă din 2017, Schaefer arăta într-un interviu că rata șomajului aproape se înjumătățise, în doar doi ani, de la un alarmant nivel de 18% – și datorită locurilor de muncă create de startup-urile mai tinere de cinci ani.
De asemenea, o inițiativă guvernamentală care a dus la explozia numărului de startup-uri în țara din Peninsula Iberică e programul Portugal Startup Visa.
Acesta se adresează antreprenorilor din tehnologie care pot dovedi că veniturile afacerii lor vor fi de cel puțin 325.000 de euro pe an. Iar aplicanții din afara spațiului Schengen trebuie să demonstreze că vor crea noi locuri de muncă reale.
În același interviu, el povestește împrejurările în care a ajuns să conducă Startup Portugal. Antonio Costa, premierul Portugaliei și astăzi, a avut ideea de a extrapola modelul acceleratorului Startup Lisboa la nivel național, în 2015, anul în care a venit la putere.
Experiența pe care Schaefer o avea în universul startup din Berlin, pecum și conexiunile sale internaționale l-au recomandat ca un lider potrivit pentru organizația care și-a propus de la bun început să marketeze mai eficient la nivelul întregii Europe mediul de afaceri din Portugalia.
Chiar și clima plăcută și un cost al vieții mai mic decât în alte țări europene sunt printre argumentele valide, care funcționează – explică el.
de la web design la imobiliare pentru startup-uri
Însă, dincolo de proiectul care i-a adus recunoașterea internațională, Simon e un antreprenor pur sânge.
Încă de la 19 ani, alături de câțiva prieteni, a dezvoltat o agenție de web design. În copilărie, visa să „deseneze” titlurile filmelor de la Hollywood – după cum aflăm dintr-un profil realizat de Thebreakfast.app.
Conform aceleiași surse, de la bun început, Simon a avut un principiu care ar putea fi un motto nimerit pentru tinerii din orice generație:
Când lucrez pentru alții – angajatorul vinde timpul meu. De ce nu mi-aș vinde singur propriul timp?
Simon Schaefer – pentru The Breakfast App Podcast
În 2011 a pus bazele Factory – un concept de campus pentru startup-uri – prin care a rescris regulile imobiliare din această nișă a pieței.
A început proiectul la Berlin, după ce a realizat că nu prea exista un produs imobiliar care să satisfacă nevoile companiilor mici aflate într-un proces de creștere accelerată. Ulterior, în parteneriat cu pimăria din Lisabona, a extins proiectul și în capitala Portugaliei.
Trebuie să aducem îmbunătățiri în real estate, pentru că am lăsat dezvoltarea orașelor pe mâna investitorilor care au tendința de a construi clădiri doar pentru propriul profit – lucru care aproape niciodată nu este în interesul clientului.
Simon Schaefer, Thebreakfast.app
Și tocmai această constatare l-a făcut să se implice în viața publică și să-și asume un rol nu tocmai simplu – acela de a le explica autorităților europene și celor publice care sunt nevoile reale ale micilor antreprenori.
Pentru a-i întregi portretul, e bine de știut că, în timpul liber, îi place să-și repare popriile mașini. De altfel, mecanica și șofatul sunt două pasiuni pe care le are de la o vârstă fragedă.
În doar câteva zile veți avea ocazia să-l vedeți live, în 14 iunie, la IQ DIGITAL Summit Cluj, cum își va “conduce” discursul despre importanța startup-urilor în economia europeană care, spre deosebire de America, a fost mereu cu un pas în urmă la acest capitol.
După prezentare, invitatul va răspunde întrebărilor – într-o sesiune Q&A.
Aceasta va fi moderată de Cătălin LUPOAIE (foto) – B2B Marketing Manager al BCR – companie care dezvoltă de 5 ani un program dedicat startupurilor de tehnologie extrem de interesant și “compatibil” cu preocupările lui Simon – este vorba despre InnovX
Alte motive să vii la IQ DIGITAL SUMMIT Cluj găsești aici
Ce este iq digital
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.
- Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online dar și la radio și TV cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România.
| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.
| Parteneri locali de la Cluj sunt The European Digital Innovation Hub in Transilvania alături de Transilvania IT Cluster, Agro Trasilvania Cluster și Cluster Mobilier Transilvan.
| Secțiunea DIGITALINATION este dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.