Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Din 1997 până în 2024, craiovenii au vorbit în rețeaua Vodafone mai bine de 25.000 de ani, dintr-un total de circa 1,25 milioane de ani în convorbiri (înregistrați de rețea, la nivel național, în aceeași perioadă).

Tot în acești 27 de ani, de când compania e prezentă pe piața românească, craiovenii și-au trimis peste 33 de miliarde de fotografii folosind serviciile de date mobile ale Vodafone.

Sunt doar două dintre informațiile neștiute pe care Alexandra Olaru, Director Legal & External Affairs al Vodafone România, le-a dezvăluit publicului pe scena IQ DIGITAL Summit Craiova.

Alexandra Olaru pe scena IQ DIGITAL Summit Craiova. În fundal, o imagine cu fiica ei. Fotografii de: Mihnea Ratte

În prezentarea sa, Alexandra a explicat cum reușește Vodafone – mai ales prin Fundația Vodafone care funcționează în România de peste 25 de ani – să aibă o contribuție notabilă în evoluția Craiovei, în particular și în regiunea Olteniei, în general. 

Compania face acest lucru nu doar prin serviciile pe care le oferă în domeniul telecom, ci și susținând proiecte care contribuie la dezvoltarea comunităților locale.

“Eu iubesc Craiova: eu sunt doamna de la Buzău care i-a spus primarului din Craiova că este primărița celui mai frumos oraș din România.”

Alexandra a dezvăluit apoi de ce e atât de legată de oraș, printr-o confesiune personală:

Trei exemple relevante a oferit Alexandra Olaru cu privire la susținerea acordată comunităților de către Vodafone: 

1) Tehnologia pentru copii născuți prematur,

2) Aplicația Bright Sky și 

3) Parteneriatul cu Salvamont.

Astfel, Craiova este unul dintre cele (doar) 14 orașe din România în care nou-născuții cu probleme majore pot primi îngrijirea adecvată, a explicat Alexandra.

Această situație se datorează și milioanelor de lei pe care Vodafone le-a donat mai multor secții de neonatologie din țară – printre care și cea din Craiova.

Doar în 2021, șase secții de neonatologie din România au primit 4,5 milioane de lei pentru modernizare din Fondul Viață pentru Nou-Născuți al Fundației Vodafone. (Poți afla mai multe despre inițiativă din acest material.)

În acest context, Alexandra Olaru a prezentat-o virtual publicului craiovean pe medicul neonatolog Mirela Siminel. ▶️ Vezi momentul aici

Ea a explicat că e vital ca bebelușii să fie îngrijiți acolo unde s-au născut și că transportul într-o altă localitate poate să le fie fatal. 

„Așa cum unii se duc și fac bungee jumping, noi facem terapie intensivă neonatală. Pentru noi și copiii pe care îi îngrijim, cam așa este: un fel de sport extrem”, este comparația făcută de dr. Mirela Siminel. 

Al doilea exemplu de implicare în problemele adânci ale societății este cel al aplicației Bright Sky, pe care compania Vodafone a creat-o pentru a combate violența domestică.

Potrivit statisticilor, 97% dintre români consideră că violența fizică este inacceptabilă. Cu toate acestea, cazuri revoltătoare precum cel mai recent, de la Brăila, apar la știri aproape zi de zi.

Când vine vorba despre implicare reală, nu doar de declarații în sondaje, realitatea… e mai complicată.

Pare că știm ce e bine și ce e rău, însă aceleași statistici ne spun că peste 70% dintre cetățenii români cunosc cazuri de violență în familie

Mai grav este însă că doar 4% dintre noi au și anunțat autoritățile când au aflat despre o asemenea situație. 18% au dat un sfat și au considerat că mai mult nu au ce să facă. 

Acesta este contextul național care justifică crearea aplicației Bright Sky.

Bright Sky arată ca o aplicație meteo, dar este menită să ajute orice utilizator să semnaleze cazuri de violență domestică, precum și să ceară protecție din partea autorităților.

„Dacă știți femei care au astfel de probleme, vă rog să le încurajați să descarce aplicația. Le poate salva viața”

– apelul făcut de Alexandra Olaru pe scena IQ DIGITAL Summit Craiova

Aplicația Bright Sky poate fi descărcată:

  • De aici, dacă ești utilizator iOS.
  • De aici, dacă ești utilizator Android.

Cum funcționează aplicația puteți vedea din acest video, realizat de Hotnews.ro

Al treilea exemplu în care compania Vodafone ține cont de nevoile societății este parteneriatul, datând din 2004, cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România.

Alexandra a povestit la Craiova că ea însăși a avut nevoie de acești profesioniști temerari. 

„Eu însămi am fost salvată de o echipă Salvamont în 1994, când am crezut că sunt mai tare decât muntele. Nu am fost, dar a fost o echipă care m-a salvat”, a povestit ea la IQ DIGITAL Summit Craiova.

Când Vodafone a decis să îi ajute pe salvatorii montani, aceștia nu aveau un dispecerat. 

Ca să înțelegem cât a evoluat situația, Alexandra Olaru a spus că dispeceratul “powered by Vodafone” primește anual peste 12.000 de apeluri, dintre care peste 6.000 sunt cazuri la care salvamontiștii trebuie să intervină de urgență.

Există și o aplicație Salvamont, descărcată de peste 100.000 de persoane care au înțeles că tehnologia le poate salva viața. La propriu.

O altă veste bună este că, în cei 20 de ani care au trecut de la semnarea parteneriatului, timpul de căutare pe munte s-a redus de până la 10 ori.

Cum a fost posibil? Datorită dronelor și a aplicațiilor care folosesc inteligența artificială, fiindcă acestea contribuie la identificarea mai rapidă a persoanelor aflate în pericol.

În finalul prezentării sale, Alexandra Olaru a avut și un mesaj special pentru publicul craiovean.

Trăiți într-un oraș foarte frumos, care are voce. Vocea se aude și dă naștere unor proiecte foarte frumoase.

Alexandra Olaru a împărțit scena IQ DIGITAL Summit Craiova cu alți speakeri și invitați cunoscuți, precum autorul David JP Phillips, antreprenorul Emi Gal, cunoscuta expertă în antropologie Rahaf Harfoush, dar și oameni de business recunoscuți în comunitatea craioveană, cum sunt Cosmin Georgescu, de la Cluster Power sau Ilie Pană, de la Laboratorul de Șosete.

— Detalii despre summit și reacția publicului găsiți aici.

Membru în board-ul Vodafone România din 2021, Alexandra Olaru este și un important promotor al valorilor românești, prin intermediul artiștilor și al comunităților pe care le susține.

După prezentare, Marian Hurducaș a moderat o sesiune Q&A în care Alexandra a răspuns mai multor întrebări. Le găsești mai jos. 

Dacă ești ONG, cum convingi o companie precum Vodafone să intre în proiectul tău și să te susțină? Răspunsul -> AICI

Cum vede Vodafone sustenabilitatea tehnologiei? Răspunsul -> AICI

Cum își alege Vodafone „bătăliile” și proiectele în care se implică? Răspunsul -> AICI

Mai jos aveți linkuri spre materialul integral și principalele capitole ale discuției.


00:00 🎬 CIFRELE COMUNICĂRII PENTRU CRAIOVENI

02:04 🎬 O DECLARAȚIE DE DRAGOSTE PENTRU CRAIOVA

03:28 🎬 TEHNOLOGIE PENTRU NOU-NĂSCUȚI

05:51 🎬 EDUCAȚIA DIGITALĂ ÎN ROMÂNIA

07:16 🎬 DESPRE APLICAȚIA BRIGHT SKY

09:50 🎬 CE E PARTENERIATUL VODAFONE-SALVAMONT

11:04 🎬 DESPRE IMPLICAREA VODAFONE ÎN PROIECTE CULTURALE

12:21 🎬 SESIUNE Q&A CU MARIAN HURDUCAȘ

IQ DIGITAL e un concept gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – Inovație BCR.

  • Proiectul educațional hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. 

| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner.

| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.

Radu Hanganut

Jurnalist @Euronews România
Realizator și Prezentator al rubricii #TheCube

View all posts