Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Cum transformi un brand prăfuit într-unul care să fie modern și care să-ți transmită sentimentul că faci parte dintr-o comunitate cool?

Și ce legătură este între felul în care te promovezi ca oraș și modalitatea de a comunica a unei companii?

Omul care a coordonat alături de echipa sa un asemenea drum în cazul BCR, Ionuț Stanimir, a oferit rețeta pe scena IQ DIGITAL Summit Craiova

Diverse poziționări de brand prezentate pe scenă de expertul BCR. Sursă infografic: UNLOCK Research

Drumul de la o imagine de bancă învechită – pe care Banca Comercială Română nici măcar nu se sfia să o comunice prin campanii precum aceasta – către un brand atrăgător poate fi reprodus în cazul unor comunități locale, a spus expertul băncii.

Ionuț Stanimir pe scena IQ DIGITAL Summit / Fotografii de Minea Ratte

În fața unei săli arhipline, Stanimir a exemplificat prin schema de poziționare a brandurilor, prezentată mai sus. El a mers însă mai departe:

Într-o piață globală, competiția este chiar mult mai mare între comunități, orașe și țări decât este, uneori, în lumea de business.

Ionuț Stanimir – director de marketing și comunicare al BCR

Celor aproape 1.000 de antreprenori și lideri de business aflați în sala Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova, Ionuț Stanimir le-a spus că la baza oricărei construcții de acest tip stau trei principii importante:

  1. Diferențiatorul;
  2. Prezența;
  3. Disponibilitatea.

Iată un fragment din argumentația sa:

Mergând mai departe cu explicația, el a subliniat un element crucial în mixul de succes pe care îl recomandă companiilor și comunităților locale: curajul și fixarea unor obiective “nebunești”.

Iată fragmentul, pe scurt:

Toate aceste mișcări curajoase sunt necesare – a spus expertul în marketing și comunicare al BCR – pentru că niște schimbări aparent mici pot provoca schimbări fundamentale pentru întreaga țară.

Ionuț Stanimir a explicat cum funcționează ceea ce se numește compounding effect – fenomen pe care și antreprenorul craiovean Ilie Pană îl menționase anterior (prezentarea invocată este aici).

Dacă economia României ar genera doar 10% firme noi, în fiecare an, am crește Produsul Intern Brut al țării cu 30 de miliarde de dolari anual. Atenție: PIB-ul României în 1990 era exact atât: 30 de miliarde!

Ionuț Stanimir – BCR


În prezentarea sa, Stanimir a adăugat numeroase exemple din experiența BCR: proiecte, acțiuni, idei.

Expertul în comunicare crede că același drum trebuie să fie urmat de un oraș precum Craiova. Aceasta ar fi calea pentru ca orașul să se remarce în competiția dură pe care o duce nu doar cu celelalte comunități din România, ci mai ales cu provocările unei piețe globale.

Schimbările ne vor “copleși” în anii următori, așadar e bine să ne pregătim așa cum se cuvine.

Iată date și cifre relevante în acest sens – pe care invitatul nu le-a mai prezentat pe scenă, dar pe care a promis că le va livra ulterior (adică acum).

La finalul prezentării – îndelung aplaudată de publicul craiovean, care a și votat-o, de altfel, printre cele mai bune prezentări, după cum am semnalat aici – , Ionuț Stanimir a susținut și o scurtă sesiune Q&A.

Partener i-a fost antreprenorul tech Dragoș Stanca (în stânga), fondator Upgrade 100 și co-organizator, alături de George – BCR, al IQ DIGITAL | Foto: Mihnea Ratte.

Stanca a explicat că tocmai viziunea comună cu cea a lui Ionuț și a echipei sale de la BCR a făcut posibil întregul format IQ DIGITAL. În timp, acest format s-a transformat într-un concept complex, care depășește cu mult statutul de eveniment – după cum e explicat și ilustrat aici.

În discuția cu Dragoș Stanca, pe care vă invităm să o urmăriți integral, Ionuț Stanimir a pledat pentru încredere și curaj, pe care le consideră elemente-cheie în abordarea oricărui business sau a oricărui proiect.

Studii serioase arată, spune el, că încrederea mărește la propriu scorul IQ, cu 25%. Iată un scurt fragment, înainte de a vă invita să parcurgeți prezentarea integral:

Vă garantăm că vor fi 20 de minute petrecute cu folos!

Găsiți video-ul aici – si mai jos:

Pentru cei care doresc să vadă direct anumite fragmente, găsiți linkuri spre principalele momente: prin click pe timecode (minutul și secundele semnalate) veți ajunge direct acolo, dacă sunteți grăbit/ă:

▶️ 00:25 – PUTEREA COMUNITATII – PUTEREA NUMERELOR MARI

▶️ 03:30 – CUM NE “BATEM” PE O PIAȚĂ GLOBALĂ

▶️ 05:05 – CE ÎNSEAMNĂ, DE FAPT, BRANDING?

▶️ 06:00 – CELE 3 REGULI DE BAZĂ ÎN BRANDING

▶️ 08:05 – CUM A FOST SCHIMBATĂ IMAGINEA BCR ÎN ULTIMII ANI

▶️ 15:00 – COMUNITATE, NU DOAR BRAND: CE ÎNSEAMNĂ ASTA?

▶️ 16:00 – IMPORTANȚA SPAȚIULUI FIZIC, NU DOAR DIGITAL

▶️ 18:00 – CURAJUL ÎN COMUNICARE

▶️ 20:00 – CUM ÎȚI CRESTI IQ-UL CU 25% PRIN ÎNCREDERE?

▶️ 22:00 – ASTEPTĂRILE DISPROPORȚIONATE

▶️ 24:00 – MOMENTUL ZERO PENTRU DEZVOLTARE

IQ DIGITAL e un concept gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – Inovație BCR.

  • Proiectul educațional hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România. 

| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner.

| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.

Dragos Stanca

View all posts