Antreprenorul craiovean Ilie Pană a devenit cunoscut în toată țara grație a două proiecte curajoase: “Laboratorul de Șosete” și “Farmacia de Detergent”.
Dacă vă întrebați “Care Ilie Pană?”, clipurile de mai jos vă vor lămuri. După ce algoritmii ți-l aduc în fața ochilor, e imposibil să-l mai uiți.
Ilie nu e un lup singuratic în antreprenoriat: “Laboratorul de Șosete” e dezvoltat alături de soția sa, Silvana.
În cel de-al doilea business, soții Pană s-au asociat cu un alt cuplu de antreprenori olteni: Ramona și Laurențiu Ungureanu (care au decis să înceapă o fabrică de detergenți chiar în orașul natal, Băilești – situat la circa 60 de kilometri de Craiova).
6 MILIOANE EURO / 40% CREȘTERE. Cele două afaceri în care e implicat Ilie Pană au totalizat în 2023 un volum de 6 milioane de euro vânzări. “Farmacia de Detergenți” fiind un business cu încasări de 5x mai mari decât “Laboratorul de Șosete”.
Creșterea – pe ambele afaceri – a fost de 40% în 2023, raportat la 2022
Asta nu e tot. Ce alte proiecte și planuri are Ilie Pană, dar, mai ales, care e rețeta succesului său? Și, desigur, ce rol joacă tehnologia în afacerile sale?
Toate acestea le vom afla la următorul IQ DIGITAL Summit, care va avea loc chiar la Craiova, în 28 martie, pe scena Teatrului Național „Marin Sorescu” – Ilie va fi prezent acolo alături de mulți alți speakeri.
Aici găsești AGENDA IQ DIGITAL Summit și FORMULARUL de ÎNSCRIERI
Cum s-a născut “Laboratorul de Șosete”?
Cum a ajuns Ilie Pană să facă business? Cine era el înainte de a ajunge la milioane de vizualizări și la sute de mii de urmăritori pe TikTok, Instagram și Youtube?
Am fost “blestemat” să fiu antreprenor. Ca antreprenor, începutul este cel mai dificil, dar apoi, dacă reușești, beneficiile sunt extraordinare, iar limita este practic inexistentă, spune Ilie Pană.
Cu studii de marketing la ASE București (promoția 2008), el a intrat direct în antreprenoriat.
În acea perioadă, cel mai mult s-a implicat într-un eveniment dedicat animalelor, denumit PetExpo – de care s-a ocupat nu mai puțin de 12 ani (până în 2022).
Între timp, s-a gândit că cea mai bună investiție ar fi o… fabrică de șosete. Și a obținut o finanțare europeană în valoare de 200.000 de euro.
Iată de unde a pornit ideea:
Inițial, a greșit proiectul, dar l-a refăcut în două zile și.. a câștigat finanțarea!
Alături de doi colegi, a început vânzarea de șosete sub brandul OKAOKO, de unde a lansat și conceptul „Laboratorul de Șosete”. Adică niște “cutiuțe cu șosete perfecte”, livrate direct acasă.
- Astăzi, fabrica are un sediu nou, 10 roboți și vânzări non-stop via magazinul online. Mai multe detalii despre proiect puteți găsi pe site-ul oficial.
Ca să înțelegeți mai bine cum sunt făcute șosetele familiei Pană, puteți urmări videoul de mai jos – care constituie o porție autohtonă de „How it’s Made” – invitat: principele Nicolae al României.
Detergenții livrați din fabrică direct la client
Detergentul pentru haine e unul dintre acele produse care pare puțin probabil să fie „Made in Romania”.
FORMULARUL DE PARTICIPARE LA IQ DIGITAL SUMMIT ESTE AICI
Ramona și Laurențiu Ungureanu au pus bazele producției independente de detergent în urmă cu câțiva ani, la Băilești – oraș aflat la 60 de kilometri de Craiova.
Ilie Pană a intrat din calitatea de co-proprietar, identificând aceleași probleme de care se lovise și cu “Laboratorul de Șosete”. Așa s-a născut “Farmacia de Detergent“.
Secretul succesului a constat în dezvoltarea unui sistem care să ducă produsul, din fabrică, direct la casa clientului.
Cât mai eficient, fără intermediari.
Ce urmează? Un startup… tech!
În urma unui MBA obținut la Universitatea Internațională din Monaco, și a vastei experiențe acumulate până acum, antreprenorul se pregătește acum să lanseze un nou startup, focusat pe tehnologie.
Despre ce este vorba – vom afla în detaliu pe scena IQ DIGITAL Summit Craiova – în 28 Martie –, unde Ilie PANĂ va susține o prezentare (în stilul care l-a făcut celebru), urmată de un interviu realizat de jurnalistul Radu HÂNGĂNUȚ.
AGENDA IQ DIGITAL Summit CRAIOVA este AICI
Pont: înscrierile se vor suspenda curând – așadar e bine să vă rezervați deja un loc.
FORMULARUL DE ÎNSCRIERI ESTE AICI
CE ESTE IQ DIGITAL?
Conceptul IQ DIGITAL a fost gândit de echipa Upgrade 100 alături de George – inovație BCR.
- Proiectul educațional tip hybrid media cuprinde evenimente, podcasts, newslettere, online publishing, video short & long form – și e difuzat online, dar și la radio și TV, cu scopul de a sprijini procesele de digitalizare cu care se confruntă sectorul IMM, administrația publică și comunitățile locale din România.
| VODAFONE România s-a alăturat proiectului ca technology partner odată cu ediția de la Brașov.
| Secțiunea DIGITALINATION e dezvoltată și cu ajutorul Institutului ASPEN România.
| Pentru a afla imediat cele mai noi detalii despre evoluția proiectului – abonați-vă la NEWSLETTERUL IQ DIGITAL