Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Jonas nu are nevoie de carte de vizită. E suficient să spui "Skype".

O idee aparent simplă privită de azi dar care a revoluționat total sectorul telecomunicațiilor cu 18 (!) ani în urmă, atunci când a apărut.

La începutul anilor 2000, Skype a adunat sute de milioane de utilizatori care puteau să sune gratuit oriunde în lume. Până în 2007, când Kjellberg a plecat de la conducerea companiei, aplicația fusese descărcată deja de peste jumătate de miliard de oameni și fusese deja cumpărată de eBay (în 2005) cu 2.6 miliarde de dolari.

Toată povestea, în acest video – chiar de la Jonas:

După ce în proiect s-au mai implicat și alți investitori, printre care s-a numărat și celebrul Andreessen Horowitz, Microsoft a cumpărat Skype în 2011, când era încă în plină ascensiune.

În 2017, modificări aduse la design și funcționalități au început să afecteze produsul (care, la un moment dat, era chiar plin de reclame…)

În ultimii ani, Skype pare că a pierdut “trenul” pandemiei – care a propulsat Zoom peste tot în lume. O explicație a ce s-a întâmplat, găsiți aici. Produsul a rămas însă un player major, pe plan global: câteva date, aici. În plus, Microsoft – care deține și Teams – a dovedit că știe să revină, spectaculos, când își propune asta. A spus cineva Linkedin? Meciul se joacă, încă.

Kjellberg nu si-a început și nici nu si-a terminat cariera cu Skype. A fondat și Campuz Mobile (cumpărat de Vodafone), unde a fost CEO, a fondat Player.io (cumpărat de Yahoo!) și a prezidat board-ul iCloud (cumpărat de Apple). 

50 de companii lansate în 20 de ani

Întrebarea pe care o pune frecvent este “Ce pot să fac, să schimb regulile?”

În ultimele două decenii, speakerul IQ DIGITAL Summit de la Iași a pus pe picioare nu mai putin de 50 de companii. Companii în care a învățat să schimbe regulile în business. Antreprenor în serie, Kjellberg vorbește deschis despre eșec.  

“Nu-mi plac eșecurile! N-am făcut nimic cu intenția de a eșua. Dar dacă îți asumi multe riscuri, rezultatul poate fi un eșec. Probabilitatea de a avea succes este foarte mică.”

Jonas Kjellberg, pentru IQ DIGITAL

Nu există antreprenoriat fără risc

Însă, în calea plină de obstacole către reușită, Kjellberg a încercat să găsească “rețeta” succesului. A petrecut trei ani la Stanford (unde este invitat și acum să vorbească studenților despre antreprenoriat) și a scris trei cărți despre cum să reușești în mediul de business.

“Nu există o formulă exactă pentru a construi o companie.  Dar, sunt o mulțime de perspective de învățare ale altor antreprenori, care sunt absolut necesare pentru a porni cu dreptul o afacere.” 

Jonas Kjellberg, pentru IQ DIGITAL

Jonas Kjellberg crede că oricine poate fi antreprenor în serie, dar ceea ce îi oprește pe cei mai mulți dintre noi este confortul vieții de angajat. 

Kjellberg nu se teme să riște și caută să perturbe ordinea “firească” din zona de business. 

“Dacă Henry Ford și-ar fi ascultat clienții, aceștia i-ar fi zis că vor un cal mai rapid. Cred că trebuie să te bazezi și pe intuiție pentru a rezolva probleme. Să te bazezi pe viziunea că poți dezvolta ceva mai bun decât ce există azi pe piată, iar aici uneori datele nu te pot ajuta.” 

Jonas Kjellberg

Ce face acum?

În prezent, este investitor BCG Digital Ventures și Gear Up Ventures, cea din urmă fiind propria companie cu accent pe educație, care îi învață pe antreprenori să reușească în afaceri

Poți citi biografia lui Jonas Kjellberg, AICI.

Pe scena IQ DIGITAL Summit Iași vor urca antreprenori cu soluții “out of the box”, precum futurologul Richard van Hooijdonk sau antreprenorul în serie Radu Georgescu.

AGENDA E AICI IAR ÎNSCRIERILE SE FAC AICI

Ana Moraru

View all posts