O spune Dimitrie Baitanciuc, co-fondatorul Brizy, o platformă care ajută IMM-urile să-și construiască site-uri, într-un dialog moderat de Marian Hurducaș.
Dimitrie “Dimi” Baitanciuc e co-fondator Brizy și are în spate peste 15 ani de experiență în webdesign. Acum, “ține de mână” companiile mici și mijlocii, cât fac primii pași în digitalizare, printr-o soluție simplă: un website builder accesibil și celor care nu sunt neapărat prieteni cu tehnologia.
În lupta de idei de la IQ Digital by George, Dimi și-a expus viziunea în fața lui Alexander Stoica-Marcu, co-founder ProductLead.
FFW | Idei interesante de notat
Am pus cap la cap cifrele care descriu tabloul digitalizării IMM-urilor, împreună cu o imagine de ansamblu (spoiler alert, momentan suntem la coada clasamentului, în procesul de digitalizare). Pentru cei care vor sa audă toate detaliile, sunt disponibile aici.
Ce e de reținut din discuție:
- Dacă nu ești în online, nu exiști – Peste 80% dintre utilizatori caută o afacere online înainte de a lua o decizie de cumpărare. Dacă nu aveți un website, nu aveți nicio șansă să capturați o cotă din această piață uriașă, spune Dimi Baitanciuc.
Peste 50% dintre potențialii cumpărători nu au încredere într-o afacere fără prezență online.
Dimitrie Baitanciuc, Brizy
- În 2020, doar 46% dintre IMM-uri aveau un website al companiei, cifră care ne plasează la coada clasamentului în Europa; suntem departe de prezența online a companiilor din Franța (70%), și la polul opus față de Suedia (cu 90% prezență online)
- Accesul la internet în Romania s-a dublat în ultimii zece ani (de la 40% la puțin peste 80%), dar companiile nu au învățat încă să profite de asta.
No website? No business.
În esență, un website al companiei ar trebui privit, poate, ca un tool de supraviețuire.
Un studiu recent realizat de Mastercard arată că două din zece întreprinderi mici și mijlocii din România, închise în timpul pandemiei, au rămas închise și în următoarele șase luni. Asta și pentru că unele companii nu au avut unde să-și întâmpine clienții online.
Privind înapoi, Dimi Baitanciuc a povestit pe scena IQ Digital by George care sunt temerile antreprenorilor, când vine vorba de o posibilă prezență online.
Barierele care împiedică IMM-urile să în construiască website-uri sunt legate, în primul rând, de costuri. Îi mai împiedică să inițieze și lipsa cunoștințelor tehnice. Nu sunt bucuroși nici cu faptul că e nevoie de timp și de implicare a resurselor.
Soluții ca Brizy vin să contrazică intuiția antreprenorilor care se feresc de prezență online. Fără cunoștințe tehnice sau de programare, pot alege modele de design existente deja, structuri prestabilite.
Se poate dezvolta și o componentă de shop online cu costuri reduse. Și sunt puse la dispoziție și unelte de marketing, care ajută clientul să crească, fără costuri suplimentare, conversia.
FFW | Idei interesante de urmărit
Ce să urmărești, dacă nu poți să asiști la toată “bătălia” viziunilor de digitalizare a departamentelor de marketing? Am notat câteva idei-cheie, de luat acasă -> click pe time code și ajungi direct la acel fragment, via Youtube
>> Care sunt primii pași spre digitalizare | 26:57
>> Avantajele care vin la pachet cu un website | 27:21
>> Ce împiedică o adopție mai ridicată a website-urilor și a uneltelor de marketing online | 30:07
>> Concluzii de etapă la HR Battle Fight by IQDigital | 36:00
Hai în comunitatea IQ Digital!
Urmăriți integral episoadele publicate până în prezent, parte din proiectul hybrid media IQ Digital realizat de George – o inovație BCR – și UPGRADE 100.
Pentru a afla imediat că am publicat ceva nou vă puteți abona la Canalul Youtube și la Newsletterul IQ DIGITAL