În ciuda oportunităților pe care le oferă digitalizarea, multe IMM-uri nu se grăbesc să adopte tehnologii noi, lăsând marile companii să ia un avans semnificativ în transformarea digitală.

Anul trecut, una din două întreprinderi mari a integrat cu succes tehnologii digitale, arată un raport UE. Dar, când vine vorba de IMM-uri, mai putin de o companie din 5 a reușit același lucru.

  • Într-un moment special la IQ Digital Summit – proiect realizat de Upgrade 100 în parteneriat cu George -, experții BCR Marian Ignat (Head of Retail Distribution) și Cristian Mustață (Deputy of Retail Distribution) au demontat miturile care îi opresc pe antreprenori să adopte transformarea digitală.

Calea inovației începe cu o “minte deschisă la nou”

Motivele pentru care antreprenorii din zona IMM nu pornesc pe calea digitalizării mai deciși nu sunt puține – fie cred că inovația se întâmplă doar în medii izolate, fie au convingerea că trebuie să stăpânească domeniul IT, fie cred că e un proces prea costisitor.

Adesea, însă, e suficient să fii atent la ce se întâmplă în piață – spun experții BCR.

Marian Ignat (Head of Retail Distribution) în timpul momentului special BCR

“Pentru inovație și tehnologie ai nevoie sa cunoști realitatea în care trăiești, să ai mintea deschisă la nou, să vezi trendurile în care se duce piața. Asta am făcut și noi cu George.”

Marian Ignat, Head of Retail Distribution BCR

Prima linie de cod pentru George s-a scris în iulie 2012, când adopția digitală era aproape inexistentă, însă trendul era acolo.

BCR a creat atunci o echipă de 300 de experți. Acum, sunt peste 2.500 de specialiști care dezvoltă în permanență soluții tech în cadrul grupului Erste, din care face parte BCR.

Așa a ajuns George cea mai mare platformă de bancă din Europa Centrală și de Est, cu 8,2 milioane de utilizatori în 7 țări.  

Câteva cifre importante pentru platforma de banking operată de Erste Group în România:

  • 1,5 milioane de persoane fizice utilizatori ai George
  • 120 de mii de companii* înrolate în George pentru Afaceri
  • 260 de funcționalități integrate în platformă până acum

*În România, așa cum explica un alt expert din proiect – Adrian Dragomir de la Termene.ro – la IQ Digital Battles sunt în total 880.000 de companii “în viață”, care au depus bilanț. Vezi momentul + alte cifre despre cum arată mediul local de business “fără filtre”, aici.

“Rapiditatea cu care dezvoltăm ține de modul în care stăm deschiși să colaborăm cu diverse fintech-uri sau platforme sau furnizori de servicii. Nu este inovația unui grup restrâns de oameni”, a explicat Marian Ignat.

Succesul George nu e întâmplător. Încă de la început, s-a ținut cont de ce vor clienții: simplitate, claritate, transparență. Au adus soluția bancară mai aproape de social media, dar au păstrat elementele de siguranță ale băncii.

Echipe de IT, design, sociologi comportamentali au creat un sistem prietenos, intuitiv și sigur, având ca plan să schimbe complet experiența bancară a clientului.

Cristian Mustață vorbește la IQ Digital Summit despre ecosistemul George

„Aș spune despre George că este un ecosistem digital care trece dincolo de ce înseamnă produse și servicii financiare.”

Cristian Mustață, Deputy Executive Director Retail BCR

BCR a fost prima bancă din România care, în parteneriat cu un fintech local, a permis înrolarea 100% digitală a unui client, fără nicio vizită la bancă, fără nicio hârtie semnată.

Mai multe parteneriate încheiate cu diverse fintech-uri au rezultat în beneficii – clienții care plătesc cu cardul primesc bani înapoi din partea unor comercianți (prin George Moneyback) sau au acces la educație financiară în platformă (prin George Tips).

09:19 -> Vezi lista tuturor parteneriatelor dezvoltate de George și cine au fost partenerii de dezvoltare în fiecare caz în parte

Acum, un antreprenor poate avea într-o singură aplicație atât acces la finanțele personale, cât și la companiile pe care le administrează.

“La numai șase luni de când am lansat George pentru Afaceri, există un ecosistem complet – pot avea acces la componenta de leasing sau la credite 100% online.”, a mai spus Cristian Mustață.

Câteva momente-cheie din momentul special BCR la IQ Digital Summit:

02:08 -> Miturile care împiedică adopția tehnologiei în rândul IMM-urilor

04:20 -> De câți oameni a avut nevoie BCR pentru a lansa autentificarea biometrică?

06:01 -> Ce-și doresc clienții de la o bancă, în viziunea BCR?

Cifrele actuale arată că doar una din 1.000 de companii înființate în România ajunge la venituri de peste 1 milion de euro în 10 ani, au mai spus speakerii BCR.

O soluție bancară inteligentă poate veni însă în ajutorul IMM-urilor, pentru a încuraja mai mulți antreprenori să-și scaleze business-urile și să atingă adevăratul lor potențial.

IQ DIGITAL este un concept creat de Upgrade 100 în parteneriat cu George – Inovație BCR

Te așteptăm în comunitatea noastră, via Newsletterul IQ DIGITAL -> ABONARE, AICI

  • Despre primul sezon IQ DIGITAL Battles derulat la TV și în online – detalii aici.
  • Cum a fost la primul eveniment cu public, de la Iași – poți vedea aici.
  • Îți recomandăm și discuția purtată la Upgrade 100 LIVE @ Radio Guerilla de Marian Hurducas cu un alt reprezentant al echipei din spatele George, Cătălin Lupoaie – B2B Marketing Manager:

Ana Moraru

View all posts

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată.