Anul trecut, una din două întreprinderi mari a integrat cu succes tehnologii digitale, arată un raport UE. Dar, când vine vorba de IMM-uri, mai putin de o companie din 5 a reușit același lucru.
- Într-un moment special la IQ Digital Summit – proiect realizat de Upgrade 100 în parteneriat cu George -, experții BCR Marian Ignat (Head of Retail Distribution) și Cristian Mustață (Deputy of Retail Distribution) au demontat miturile care îi opresc pe antreprenori să adopte transformarea digitală.
Digitalizarea e scumpă – un mit care circulă în rândul micilor antreprenori
Motivele pentru care antreprenorii din zona IMM nu pornesc pe calea digitalizării mai deciși nu sunt puține – fie cred că inovația se întâmplă doar în medii izolate, fie au convingerea că trebuie să stăpânească domeniul IT, fie cred că e un proces prea costisitor.
Adesea, însă, e suficient să fii atent la ce se întâmplă în piață – spun experții BCR.
“Pentru inovație și tehnologie ai nevoie sa cunoști realitatea în care trăiești, să ai mintea deschisă la nou, să vezi trendurile în care se duce piața. Asta am făcut și noi cu George.”
Marian Ignat, Head of Retail Distribution BCR
De exemplu, prima linie de cod pentru George a fost scris în iulie 2012, când adopția digitală era aproape inexistentă, însă trendul era acolo.
Acum, George este cea mai mare platformă bancară din Europa Centrală și de Est, cu 8,2 milioane de utilizatori în 7 țări.
Alte câteva cifre importante pentru platforma de banking operată de Erste Group în România:
- 1,5 milioane de persoane fizice utilizatori ai George
- 120 de mii de companii* înrolate în George pentru Afaceri
- 260 de funcționalități integrate în platformă până acum
*În România, așa cum explica un alt expert din proiect – Adrian Dragomir de la Termene.ro – la IQ Digital Battles sunt în total 820.000 de companii “în viață”, care au depus bilanț. Vezi momentul + alte cifre despre cum arată mediul local de business “fără filtre”, aici.
Pe de altă parte, doar una din 1.000 de companii înființate în România ajunge la venituri de peste 1 milion de euro în 10 ani.
“Rapiditatea cu care dezvoltăm ține de modul în care stăm deschiși să colaborăm cu diverse fintech-uri sau platforme sau furnizori de servicii. Nu este inovația unui grup restrâns de oameni.”
Marian Ignat, BCR
BCR a fost prima bancă din România care, în parteneriat cu un fintech local, a permis înrolarea 100% digitală a unui client, fără nicio vizită la bancă, fără nicio hârtie semnată.
09:19 -> Vezi lista tuturor parteneriatelor dezvoltate de George și cine au fost partenerii de dezvoltare în fiecare caz în parte
Acum, un antreprenor poate avea într-o singură aplicație atât acces la finanțele personale, cât și la companiile pe care le administrează.
“La numai șase luni de când am lansat George pentru Afaceri, există un ecosistem complet – pot avea acces la componenta de leasing sau la credite 100% online.”
Cristian Mustață, BCR
Câteva momente-cheie din momentul special BCR la IQ Digital Summit:
02:08 -> Miturile care împiedică adopția tehnologiei în rândul IMM-urilor
04:20 -> De câți oameni a avut nevoie BCR pentru a lansa autentificarea biometrică?
06:01 -> Ce-și doresc clienții de la o bancă, în viziunea BCR?
IQ DIGITAL este un concept creat de Upgrade 100 în parteneriat cu George – Inovație BCR.
- Despre primul sezon IQ DIGITAL Battles derulat la TV și în online – detalii aici.
- Cum a fost la primul eveniment cu public, de la Iași – poți vedea aici.
- Îți recomandăm și discuția purtată la Upgrade 100 LIVE @ Radio Guerilla de Marian Hurducas cu un alt reprezentant al echipei din spatele George, Cătălin Lupoaie – B2B Marketing Manager: