Un concept UPGRADE 100 powered by George. Primul banking inteligent.

Corina Cimpoca, fondator MKOR, a descoperit în urma unui studiu că 54% dintre companiile medii și mari se aflau pe timpul pandemiei într-un proces de digitalizare.

Asta e bine sau rău? Află mai multe din prezentarea făcută de Corina pe scena IQ Digital și din dezbaterea de după, alături de Andrei Nicoară (expert în e-guvernare) și Marian Hurducaș (moderator).

_Corina Cimpoca a cofondat în 2013 MKOR, o companie de consultanță de marketing, cu experiență în zone precum IT, servicii, media, FMCG, finanțe sau ONG. Activitatea anterioară a Corinei acoperă o plajă largă de activități și roluri – de la antreprenor la director de marketing sau consultant. Este și membru al Junior Chamber International (JCI)– o rețea internațională de ONG-uri formată din tineri (18-40 de ani).

_Andrei Nicoară, expert în e-guvernare, a avut în ultimele două decenii experiențe atât în antreprenoriat, cât și în instituții publice. Deține din 1999 compania de consultanță Anse Info, iar din iulie 2021 este consilier personal al primarului Sectorului 2, Radu Mihaiu.

_Marian Hurducaș are o experiență de peste 15 ani în comunicare și marketing. A fost om de radio, antreprenor și consultant de comunicare și marketing. Până în 2018 a deținut agenția de comunicare digitală Necktie Agency. Totodată este și gazda podcastului Hurducast și content designer pentru UPGRADE 100.

FFW > Idei de urmărit

Corina a derulat prin MKOR un studiu calitativ în care a intervievat 12 responsabili de digitalizare din companii medii și mari din România. Puteți vedea momentele-cheie din prezentare prin click pe time-code.

Iată concluziile studiului | 1.26.35

#1. Ce înțeleg responsabilii de digitalizare din companii prin noțiunea de digitalizare?

  • Eficientizarea proceselor analogice și chiar eliminarea lor,
  • Optimizarea digitală, adică auditarea sistemelor digitale, existente, eficientizarea acestora și tranziția către noi tehnologii,
  • Infrastructura digitală este o condiție esențială pentru cele de mai sus. 

#2. Care sunt beneficiile digitalizării? | 1.27.37

  • Strategice: eficientizarea procesului decizional, creșterea predictibilității, posibilitatea mai bună de scalare a businessului și trasabilitatea internă,
  • Operaționale: creșterea productivității angajaților, simplificarea și eficientizarea proceselor, acoperirea nevoilor clienților mult mai eficient, eficientizarea comunicării interne și externe și eliminarea erorilor umane,
  • Financiarescăderea costurilor operaționale și recuperarea mai rapidă a investițiilor.

„Chiar dacă companiile nu monitorizează în mod activ impactul financiar toate resimt beneficiile.”

#3. Care sunt cele mai utilizate tehnologii digitale? | 1.29.14

(% dintre participanții la studiu)

75% – tehnologiile cloud,

67%business process management

58% – big data și data analytics,

#4. Marile probleme | 1.29.42

  • 50% spun că volumul documentelor adminstrat este o provocare cu care se confruntă aproape zilnic. Într-o lună se pot strânge zeci sau sute de mii de documente care trebuie și arhivate.

Studiu de caz: Corina a cunoscut o companie care a fost nevoită să „mute” inspectorii veniți în control într-un birou propriu, preț de doi ani. Aceștia au căutat în arhive fizice uriașe.

  • 43% spun că lipsa competențelor digitale (la forța de muncă vizată) e un aspect critic.

#5. Ce impact a avut pandemia asupra digitalizării în companii? | 1.32.14

55%  – a dus la accelerarea ritmului de adoptare a digitalizării,

54% –  derulează proiecte de digitalizare,

75% – implementează proiectele de digitalizare în echipe mixte, cu angajați poprii sau cu persoane din afara organizației. 

#6. Succesul este asigurat de | 1.33.37

50% – alocarea unui buget suficient,

42% – colaborarea cu o firmă specializată în soluții de digitalizare,

#7. Ce rezultate urmăresc companiile în cadrul procesului de digitalizare? | 1.34.11

„Nu există niște cifre atașate succesului sau insuccesului procesului de digitalizare.”

Cu toate acestea companiile monitorizează o serie de indicatori precum volumul de muncă, volumul de documente, volumul de vânzări, durata proceselor, resursele implicate, satisfacția angajaților, costurile operaționale. 

Corina Cimpoca a intepretat apoi rezultatele studiului, alături de Andrei Nicoară și Marian Hurducaș | 1.35.11

# Andrei Nicoară, despre faptul că 54% dintre companiile luate în  calcul de autorii studiului derulează proiecte de digitalizare: |1.35.31

  • Sunt destul de puține. Sunt totuși 40% cel puțin (dintre ele) care nu au început deloc și cred că acestea trebuie să apeleze la furnizorii de cloud care oferă servicii fără niciun fel de complexitate tehnică și la toate serviciile bancare cum e George.

# Andrei Nicoară despre prezența în PNNR a unei componente alocate creșterii competențelor digitale: |1.37.25

  • Apare în PNRR o sumă alocată digitalizării, însă nu este o noutate. Au fost cicluri de finanțare anterioare de zeci, sute de milioane de euro pentru zona de resurse umane.

Ar trebui făcute altfel lucrurile față de cum s-au făcut istoric, trebuie găsită o cale să fie obținute exact acele skill-uri de care este nevoie, nu diplome sau lucruri facile, care par că au rezolvat o problemă și au justificat cheltuirea banilor.

#Andrei Nicoară despre alte schimbări în relația stat-IMM: | 1.38.13

  • S-ar putea ca toate companiile din România să fie nevoite să emită doar facturi electronice.
  • Zona de cyberscurity va deveni un lucru de luat în seamă de oricine, oricât de mic este. Lucrurile evoluează și se pare că, la un moment dat, ai putea fi răspunzător de ce se întâmplă în cadrul sistemelor tale informatice, inclusiv pentru un atac cibernetic efecuat de pe computerul tău, fără voia ta.
  • Sistematizarea datelor: companiile vor ajunge să păstreze informația într-un mod standard care ajută interoperabilitatea.
  • Modul în care privește statul ideea de business digital. A existat întotdeauna un decalaj. Lucrul acesta se schimbă. De exemplu, afacerile de ride sharing au ajuns să fie văzute ca un serviciu de taxi.

Ce ar trebui să înțeleagă un antreprenor din conversația celor trei? | 1.41.41

Corina Cimpoca: „Este nevoie să privim digitalizarea ca pe un dat. Nu mai este o opțiune. Nu putem opta să fim digitali sau nu. Trebuie să fim digitali ca să rămânem în mediul de buisness.”

Andrei Nicoară: În lipsa unei abordări orientată spre digital, viteza cu care un antreprenor va crește va fi redusă, iar competiția lui (care, chiar dacă el nu va fi digital, ea va fi totuși digitală) îl va depăși foarte repede în ziua de azi. Este esențial dacă vrei să devii un antreprenor de succes să pornești de la început pe ideea aceasta.

Hai în comunitatea IQ Digital!

Urmăriți AICI interviul integral, parte din proiectul hybrid media IQ Digital – creat în parteneriat de GEORGE – o inovație BCR și UPGRADE 100.

Carmen Codrean

View all posts

1 comment