Jurnalistul George Buhnici l-a intervievat pe liderul BCR România în cadrul lansării IQ DIGITAL. Iată câteva dintre principalele idei din dialog.

„Pentru mine, un IQ DIGITAL înseamnă un mod de a gândi și de a lua decizii rapide, de a încerca să execuți rapid, să greșești rapid, de a o lua de la capăt rapid, de a avea succes rapid și de a-ți măsura succesul rapid”

— spune Sergiu Manea, CEO BCR, intervievat live, pe scena IQ Digital, de George Buhnici.
_Sergiu Manea lucrează de aproape un deceniu pentru BCR, iar din 2015 este CEO-ul băncii. Experiența sa se întinde pe parcursul a peste 20 de ani. Chiar după ce a absolvit studiile ASE, a început să lucreze pentru bănci importante, precum ABN Amro și UniCredit în România, Marea Britanie și Austria. 

FFW > Idei de reținut din interviu

Iată câteva idei + linkuri directe spre acel moment din dialog (le puteți accesa direct prin click).

  • Despre teamă și blocaj | link

Aș vrea să ne fie mai puțină teamă și să ne bucurăm mai mult de toate lucrurile pe care nu le știm; Să nu stăm foarte încorsetați în gândul că lucrurile pe care le vom face în viitor se bazează excusiv pe experiențele noastre trecute;

„Câteodată am senzația că suntem mult prea focusați pe procese individuale și neglijăm valoarea intercoenctării și a inter-dependenței”

Sergiu Manea, CEO BCR
  • De unde și de la cine învață | link

În primul și în primul rând, mă uit la oamenii cu care lucrăm și pentru care existăm: ce fac, de ce fac, cum își transformă companiile. În plin lock down, mă uitam cu admirație la producători din România care se dădeau peste cap să găsească clienți ducându-se spre piețe care încă erau deschise.

  • Despre IMM-urile în pandemie | link

„Cea mai mare surpriză în 2020 nu a fost pandemia, ci România SRL, modul în care a știut să se adapteze, modul în care a știut să inoveze, modul în care a știut să înțeleagă foarte rapid ce este critic pentru propria afacere.”

Sergiu Manea, CEO BCR
  • Despre „iluzia predictibilității” | link

„În trecut, doar am avut impresia că totul e predictibil. Cred că era un time to market mult mai lung. Aveam timp să ne mascăm greșelile. A trebuit să ieșim din cultura mascatului greșelilor. România SRL a recunoscut acolo unde a făcut greșeli, a închis rapid unele zone de business sau a deschis rapid altele noi.”

  • Cum se transformă bankingul? | link

„Nu mai este doar despre bani și doar despre produse financiare. E vorba despre cunoștințe.”

CEO-ul BCR crede că publicul are acces la o paletă largă de experiențe și ceea ce apreciază, mai nou, nu este neapărat utilizarea finală, ci experiența prin care ajunge în acel moment

„Noi oferim cunoștințe, echilibru, reziliență, prosperitate financiară accesul intuitiv la propriile finanțe”, spune el. „Suntem polenizatori, învățăm din diverse industrii și putem da idei.”

George Buhnici, în dialog cu Sergiu Manea
  • Cum se transformă băncile | link

“Trăim un moment de reinventare a categoriei, iar categoria noastră (a sistemului bancar, n.r.) este transferul de cunoștințe. Banii vor circula singuri și predictibil“, crede liderul BCR România.

Băncile, la rândul lor, trăiesc provocarea transformării digitale. Piața serviciilor de digitalizare a instituțiilor financiare se ridică la câteva sute de miliarde de euro pe an.

Tehnologia ne ajută să înlăturăm tot ce ne împiedică să ne concetrăm pe conținut. Înainte erai nevoit să te concentrezi pe elementele negative ale procesului. Conținut înseamnă acele lucruri care țin de construcție.

HAI ÎN COMUNITATEA IQ DIGITAL!

Urmăriți AICI interviul integral, parte din proiectul hybrid media IQ Digital  – creat în parteneriat de George – o inovație BCR și UPGRADE 100

Proiectul se va derula pe parcursul mai multor luni. Toate informațiile sunt disponibile și vor fi actualizate constant aici, pe site-ul IQdigital.ro. Mulțumim că ne ești alături și te așteptăm în comunitate -> te poți înscrie aici.

Dragos Stanca

View all posts

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată.