Pe scurt, IQ Digital este un proiect hybrid media care îmbină elemente din televiziune, digital video, online publishing, dar și din zona trainingurilor și evenimentelor de business organizate înaintea pandemiei.
Mai mult, proiectul își propune și lansarea unui produs, ca o finalitate concretă: elaborarea unei metodologii – IQ Digital Score – care să se transforme într-un instrument util de evaluare a gradului de digitalizare al companiilor din România.

Conceput de echipa UPGRADE 100 în parteneriat cu George – o inovație BCR, IQ Digital își propune așadar să sprijine prin know-how, networking dar și prin instrumente de audit online întreprinderile mici și mijlocii în gestionarea unei transformări digitale eficiente – spune antreprenorul tech și producătorul conceptului, Dragoș Stanca, intervievat de cunoscutul jurnalist George Buhnici, în deschiderea proiectului.

FFW > Idei de reținut din discuție

Privită înainte de pandemie drept un „moft”, transformarea digitală a devenit un „must” de care va depinde însăși supraviețuirea multor companii de talie mică.

Chiar IQ Digital este un bun exemplu de conversie „forțată”: echipa care a gândit festivalul UPGRADE 100, care e imposibil de organizat în siguranță acum, a creat acum acest nou concept – și altele, care vor urma.

CAVALERIA – proiect media creat de George Buhnici – la fel – este un concept nou, conversia unei echipe de TV în digital, cu succes.

„Schimbarea e singura constantă iar cei care înțeleg asta și se adaptează rapid, care găsesc în greutăți energia din care generează noi idei și noi concepte sunt cei care vor avea succes pe termen lung” – au concluzionat cei doi interlocutori.

Dragoș Stanca, pe scena IQ DIGITAL

Stanca spune – aici momentul – că elementele-cheie pe care proiectul își propune să le evidențieze sunt

  • #KNOW HOW

Întotdeauna, cunoștințele din domeniul digital au făcut diferența dintre cei care au reușit să se reinventeze și cei care au dispărut.

„Multe companii dispar din piață pentru că nu sunt la curent cu toate nebuniile care se întâmplă sau care urmează să se întâmple.”

Dacă în 2019, aproape 10% dintre respondenții unui chestionar realizat în rândul proprietarilor de întreprinderi mici și mijlocii spuneau că nu folosesc nicio tehnologie, ponderea acestora a scăzut la doar 1,8% anul trecut. Sursa: „Carta Albă a IMM-urilor din România 2020”. 

  • #EXPERȚI

De-a lungul proiectului, toate cunoștințele vor fi obținute din partea experților (nu de pe social media) la care multe companii mici și mijlocii nu au acces.

  • #INSPIRAȚIE

„Trebuie să-i inspirăm pe antreprenorii din România să viseze puțin, să îndrăznească, să fie puțin mai nebuni, să-și propună toți să fie UiPath sau Elrond Network”

  • #APLICABIL. Din păcate, multe dintre ideile bune care circulă la nivel global nu sunt aplicabile în România, cel puțin pe termen scurt. De aceea, sunt importante exemplele practice, care pot fi transformate în realitate. Proiectul încearcă să evite atât banalitățile inutile, cât și „viziunile”aspiraționale, de asemenea inutile. 
  • #COMUNITATE. Discuția va fi despre identificarea elementelor care definesc o comunitate, în sensul de oraș digitalizat corect, care asigură un cadru în care companiile se pot dezvolta. 
  • #WORKFLOWS. Este despre cum trebuie digitalizate procesele din cadrul unei companii: mutarea unora dintre ele în cloud sau automatizarea altora.
  • #OAMENI. Cum poți folosi tehnologia pentru a crea echipe hibride, noua tendință fiind „work from anywhere”. Dar și automatizare accelerată.
  • #DATE. Antreprenorii mici și mijlocii trebuie să fie familiarizați cu instrumente de business intelligence prin care pot să-și studieze competiția sau să creeze strategii mai eficiente.
  • #SALES&MARKETING. Pentru că, evident, fără promovare nu vin clienți și invers.
  • #FINANCIAR. Nu e nevoie de nici o explicație, aici 😉

George Buhnici și Dragos Stanca pe scena IQ DIGITAL 2021

„Scopul întregului proiect este să determinăm cea mai relevantă cale de a măsura IQ-ul digital.”

E vorba despre un IQ Digital Score care ar putea deveni un instrument prin care companiile din România să evalueze momentul și locul în care se află din punct de vedere al tehnologizării și digitalizării.

HAI ÎN COMUNITATEA IQ DIGITAL!

Urmăriți AICI interviul integral, parte din proiectul hybrid media IQ Digital by George – creat în parteneriat de BCR și UPGRADE 100.

Te așteptăm în comunitate, abonează-te la NEWSLETTER aici.

Carmen Codrean

View all posts

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *